رویداد ملی فهما بستری برای انتقال فرهنگ دینی از گذرگاه هنر است
رويداد ملي فهما بستري براي انتقال فرهنگ ديني از گذرگاه هنر است

رویداد ملی فهما بستری برای انتقال فرهنگ دینی از گذرگاه هنر است

مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان فارس، ضمن تقدير از برگزاري رويداد ملي(فهما) گفت: اين حرکت بستري مناسب براي انتقال فرهنگ ديني از گذرگاه هنر است.
شناسه خبر : 12177 تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۴:۵۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان فارس، «صابر سهرابی»، در آئین رونمایی از صفحه این استان در پایگاه اطلاع رسانی (فهما) گفت: اساسا رویداد «فهما» باعث شد تا کانون هایی که در دوردست بودند، دیده شوند و فعالیت های آنان در دسترس عام قرار گیرد و مسئولین امر آن فعالیت ها را رصد کنند.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با تاکید بر اینکه راه اندازی «فهما» برای بچه های مسجد یک اتفاق مبارک بود که در حوزه دینی و مذهبی روی داد، افزود: از این طریق بچه های مسجد می‌توانند با زبان هنر گوشه هایی از مذهب و دین را برای جامعه قابل فهم تر کنند.


دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس با اشاره به اینکه رویداد «فهما» یک رقابت را ایجاد کرد البته که انتظار بیشتری از فارس می رود، افزود: این رقابت باعث شد انگیزه دوچندانی ایجاد شود و بچه های مسجد درک کنند که از سوی مسئولین دیده شوند.


دبیر اجرایی شورای هماهنگی کانون های مساجد فارس با یادآوری این مطلب که سال گذشته تجربه زیادی نداشتیم اما امسال با تمام توان سعی خواهیم کرد که فارس در رویداد «فهما» را به یک رتبه قابل برسد، تاکید کرد: مسئولین متوجه می شوند که از همین کانون های فرهنگی هنری مساجد می توان برای پرورش هنرمندان مسجدی استفاده کرد.


سهرابی با اشاره به اینکه با حضور استاندار فارس، برنامه ریزی شکل خواهیم داد تا فهما شکل و قوت بیشتری بگیرد، یادآور شد: نیاز است بودجه بیشتری به کانون ها تخصیص داده شود.


وی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم هنرمندان انقلابی و ارزشی برای اشاعه فرهنگ دینی شناخته شوند باید از کانون ها استفاده کرد چرا که این ظرفیت مناسب در کانون ها وجود دارد.