نخستین «سه‌شنبه‌های تکریم» در استان فارس با تجلیل از خانواده شهید «اصغر فرمانی» برگزار شد
نخستين «سه‌شنبه‌هاي تکريم» در استان فارس با تجليل از خانواده شهيد «اصغر فرماني» برگزار شد

نخستین «سه‌شنبه‌های تکریم» در استان فارس با تجلیل از خانواده شهید «اصغر فرمانی» برگزار شد

نخستين جلسه طرح ملي «سه شنبه هاي تکريم» استان فارس با تجليل از خانواده «شهيد اصغر فرماني» به ميزباني کانون فرهنگي هنري مسجد شهداي روستاي سلطان آباد شيراز برگزار شد.
شناسه خبر : 13407 تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۱:۵۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان فارس، نخستين جلسه طرح ملي «سه شنبه هاي تکريم» استان فارس با تجليل از خانواده «شهيد اصغر فرماني» و رعايت پروتکل ها و مسائل بهداشتي به ميزباني کانون فرهنگي هنري مسجد شهداي روستاي سلطان آباد شيراز برگزار شد.

 

در این مراسم که شامگاه 24 تیر به میزبانی کانون فرهنگی هنری مسجد شهدای روستای سلطان آباد برگزار شد، حجت الاسلام حسین امیدی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس، بهروز مرامی، معاون هنری، سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و نمایندگانی از اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و بنیاد شهید امور ایثارگران استان و اعضای کانون فرهنگی هنری «شهدای روستای سلطان آباد» حضور داشتند و از خانواده شهید «اصغر فرمانی» به نمایندگی از سایر خانواده های شهدای این روستا، تجلیل شد.


حجت الاسلام حسین امیدی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس در این مراسم گفت: به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس طرح ملی سه شنبه های تکریم هر سه شنبه با همکاری ستاد کانون های مساجد فارس، ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در مساجد و یا خانه یکی از شهدا برگزار می شود.


وی با تاکید بر اینکه هیچ الگوی بالاتر از شهدا نیست و امروز نیاز است که جامعه به این الگو دست پیدا کند، افزود: باید از مسیر شهدا جدا نشویم و دیدن عکس های اینان باعث شود تا به ما راه آنان را یادآوری کند چرا که شهیدان همه عزیز هستند، همه رفتند که به ما یاد بدهند راهی برای سعادت، خوشبختی و عاقبت بخیری جز راه شهادت نیست.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس خاطرنشان کرد: همزمان با چهلمین سالگرد گرامیداشت دفاع مقدس و  با تاسی از سخن ارزشمند  مقام معظم رهبری(مدظله العالی) که فرموده اند: «امروز فضیلت زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست» این طرح یک رویداد محله محور و خانواده بنیان است که با استفاده از ظرفیت های خودجوش و ملاحظه اقتضائات محلی با محوریت مسجد و ذیل نظر امام جماعت محترم مسجد اجرا می شود و در شیراز برای 14 هفته برنامه ریزی شده است.

 

خاطرنشان می شود، شهید «اصغر فرمانی» متولد 1344 روستای سلطان آباد شیراز در هفت شهریور ماه 1361 در عملیات شناسایی کردستان به شهادت رسیدند. روحشان شاد و راهشان پر رهروباد!