هدف مهم تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد گسترش دین با زبان هنر است
هدف مهم تاسيس کانون هاي فرهنگي هنري مساجد گسترش دين با زبان هنر است

هدف مهم تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد گسترش دین با زبان هنر است

مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان فارس با تاکيد بر اينکه هدف مهم تاسيس کانون هاي فرهنگي هنري مساجد گسترش دين با زبان هنر است، گفت: فعاليت هاي کانون هاي مساجد فارس چشمگير بوده است.
شناسه خبر : 13427 تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۵:۲۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان فارس، صابر سهرابی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در دیدار و نشست با  همکاران ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس گفت: هدف از تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد این بود که با زبان هنر برای گسترش مذهب و دین در مساجد، فعالیت کنند چرا که مساجد، مکانی مقدس به عنوان پایگاهی در حوزه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی محسوب می شوند که این علاوه بر فعالیت های مذهبی و دینی است.


دبیر شورای سیاستگذاری کانون های مساجد فارس خاطرنشان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاسیس این کانون های فرهنگی هنری در مساجد سعی کرد که فرهنگ دینی را با زبان هنر گسترش دهد بنابراین کانون های مساجد باید آسیب شناسی کنند و مساجد را شناسایی کرده تا به عضویت کانون ها در آیند.


وی با تاکید بر اینکه تعامل خوبی بین اداره کل و ستاد کانون ها شکل گرفته است، اضافه کرد: کانون های فرهنگی هنری بازویی در حوزه دین، فرهنگ و هنر محسوب می شوند و سیاست های فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در مساجد اجرایی کنند، انتظار است که فعالیت بیشتری داشته باشند.


سهرابی با اشاره به مساعدت های صورت گرفته به کانون های فرهنگی هنری مساجد افزود: در مجموع برای کانون های استان فارس بالغ بر 550 میلیون تومان برای مساجد و کانون های مساجد آباده، خرم بید، فیروزآباد، سروستان، لامرد، گراش، مرودشت و جنوب فارس بودجه بابت هزینه های عمرانی واریز شد که سعی شد بیشتر به نقاط محروم توجه شود و این هزینه ها، علاوه بر هزینه هایی بود که به شکل موردی به کانون ها در راستای گسترش و ترویج فرهنگ مذهبی و دینی، اعطا شده است.


خاطرنشان می شود؛ در این دیدار حجت الاسلام حسین امیدی، مدیر ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس به تشریح برنامه های چهارماه اول سا 1399 پرداختن و پرسنل این ستاد هماهنگی نیز گزارش فعالیت و نقطه نظرات خود را بیان کردند.