کارکرد اجتماعی مسجد با حضور فعال کانون های مساجد فارس در میدان مبارزه با کرونا احیا شد
کارکرد اجتماعي مسجد با حضور فعال کانون هاي مساجد فارس در ميدان مبارزه با کرونا احيا شد

کارکرد اجتماعی مسجد با حضور فعال کانون های مساجد فارس در میدان مبارزه با کرونا احیا شد

مدير ستادهماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان فارس ضمن تاکيد بر اينکه کارکرد اجتماعي مسجد با حضور فعال کانون هاي مساجد فارس در ميدان مبارزه با کرونا احيا شد، گفت: کانون هاي مساجد فارس از ابتداي سال تاکنون فعاليت هاي خوبي داشته اند.
شناسه خبر : 13428 تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۵:۲۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان فارس، حجت الاسلام حسین امیدی، مدیر ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس در دیدار و نشست پرسنل این ستاد با صابر سهرابی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ضمن تشریح برنامه های چهارماهه اول سال 1399 گفت: بیش از یک هزار و 234 کانون در مساجد استان فارس فعالیت های خوبی را برگزار کرده اند که برنامه ها در سطح فضای مجازی در حال پیگیری است.


وی ضمن تاکید بر اینکه کارکرد اجتماعی مسجد با حضور فعال کانون های مساجد فارس در میدان مبارزه با کرونا احیا شد، گفت: کانون های مساجد فارس از ابتدای سال تاکنون فعالیت های خوبی داشته اند و بسته های معیشتی چندین مرحله توزیع شد و پس سخنان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) کانون ها با انگیزه بیشتر کار را انجام دادند.


حجت الاسلام امیدی با یادآوری این مطلب که یک هزار بسته معیشتی از طریق برنامه «سمت خدا» به استان ارائه شد، اضافه کرد: بحث دهه کرامت به خوبی کارها شکل گرفت و با مشکلات موجود، علی رغم برخی صحبت ها، جشن های دهه کرامت به اندازه وسع کانون ها در فضای حقیقی و مجازی برگزار شد.


وی با اشاره به اینکه کارگروه مساجد 40 سالگی دفاع مقدس به عهده کانون های مساجد است، افزود: طرح های «سه شنبه های تکریم»، «تابستانه فهما» و «روح مقاومت» در حال اجراست و سعی می کنیم یکی از جلسات این طرح به صورت ویدئوکنفرانس با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزار شود.


مدیر ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس ادامه داد: یکی از فعالیت های کانون ها، اجرای جلسات در فضای مجازی است در هر شهرستان یک گروه موفق داریم که کارگروه محتوایی شکل بگیرد و 
بنا داریم مدیران کانون ها با جلسات ویدئوکنفرانس دور هم جمع کنیم.


وی تاکید کرد: برنامه ریزی می کنیم بسته موفقی برای نشاط اجتماعی در ایام عید سعید قربان و عید غدیر اعلام خواهیم کرد و از این رو بیش از سه تن برنج توسط یکی از مساجد به صورت بسته معیشتی در روز عید غدیر توزیع می شود.


حجت الاسلام امیدی افزود: در طول طرح «فهما» در سال گذشته از میان بیش از 24 هزار کانون فرهنگی هنری، 18 کانون انتخاب شدند که کانون «ارمانشهر مهدوی» از شیراز با امتیاز بالا، به رتبه خوبی دست یافت و تلاش می شود که با توجه به شیوع ویروس کرونا با محوریت فضای مجازی برنامه های زیادی شکل گیرد. 


خاطرنشان می شود؛ در این دیدار پرسنل ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند.