اقامه عزای سیدالشهدا (ع) در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان فارس
اقامه عزاي سيدالشهدا (ع) در کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان فارس

اقامه عزای سیدالشهدا (ع) در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان فارس

مدير ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد فارس از اقامه عزا و برگزاري مراسم سوگواري شهادت سرور و سالار شهيدان و 72 تن از ياران باوفاي ايشان در کانون هاي مساجد استان خبر داد.
شناسه خبر : 15507 تاریخ انتشار : ۹ شهريور ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۲:۲۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان فارس، حجت الاسلام حسین امیدی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس امروز (9شهریورماه) در حاشیه برگزاری مراسم عزاداری عاشورای حسینی در مسجد ابوالفضل (ع) شیراز گفت: از ابتدای ماه محرم تا کنون مراسم های عزدارای و سوگواری به همت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس با همکاری اصحاب مساجد، پایگاه های مقاومت بسیج و هیئت های مذهبی در حال برگزاری است.

 


وی خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا این مراسم با رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و الزام به استفاده از ماسک برای شرکت کنندگان همراه است و ضمن اینکه مراسم در فضای غیرمسقف و باز برگزار می شود، قبل از برگزاری مساجد ضدعفونی خواهد شد.

 


حجت الاسلام امیدی با اشاره به اجرای برنامه های ویژه محرم در فضای مجازی، گفت: این برنامه ها شامل پویش های «هرخانه یک حسینی»، مسابقه های کتابخوانی برای جوانان و بزرگسالان، طراحی و نقاشی ویژه کودکان و نوجوانان، بارگذاری فایل های سخنرانی مختصر ائمه جماعات و اساتید حوزه و دانشگاه به ویژه با محوریت عبرت های عاشوراست.

 


وی با اشاره به فعالیت 200 کانون فرهنگی هنری به نام و القاب امام حسین (ع) و ابوالفضل (ع) در مساجد فارس، گفت: ارادت مردم به اهل بیت (ع) در نامگذاری مسجد و کانون فرهنگی هنری متجلی است و نشان از اهمیت دادن به مقدسات دین اسلام دارد.

 


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس همچنین یادآور شد: آئین های تجلیل از خانواده شهدا در قاب طرح ملی «سه شنبه های تکریم»، سیاهپوش کردن مساجد و معابر، نوحه خوانی و سینه زنی، برنامه علم گردانی، توزیع بسته های معیشتی و غذای گرم بین نیازمندان، توزیع ماسک بین عزاداران حسینی و راه اندازی هیئت های مجازی از جمله برنامه هایی است که در ماه محرم از سوی کانون های مساجد استان فارس در حال برگزاری است.