امام سجاد(ع) در صحیفه معارف و سبک زندگی اسلامی را در قالب دعا معرفی کرده است
امام سجاد(ع) در صحيفه معارف و سبک زندگي اسلامي را در قالب دعا معرفي کرده است

امام سجاد(ع) در صحیفه معارف و سبک زندگی اسلامی را در قالب دعا معرفی کرده است

مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان فارس با تاکيد بر اينکه صحيفه سجاديه تنها شامل راز و نياز امام سجاد (ع) با خدا نيست، گفت: امام چهارم شيعيان در «صحيفه سجاديه» معارف اسلامي و مسايل زندگي را در قالب دعا بيان مي کند.
شناسه خبر : 15807 تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۳:۱۱

حجت الاسلام حسین امیدی همزمان با برپایی دهمین کنگره بین المللی امام سجاد (ع) در گفتگو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان فارس گفت: «صحیفه سجادیه» که مجموعه ای از دعا ها و مناجات امام چهارم شیعیان حضرت امام زین العابدین (ع) است که 54 دعا و نیایش را از زبان آن حضرت بیان می کند.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس با تاکید بر اینکه صحیفه سجادیه تنها مشتمل بر راز و نیاز امام سجاد (ع) با خدا نیست، تاکید کرد: «صحیفه سجادیه» مجموعه ای است که معارف اسلامی را در قالب دعا بیان می کند و پس از قرآن کریم و نهج البلاغه، مهم ترین کتب شیعی محسوب می شود.


وی در ادامه خاطرنشان کرد: امام سجاد (ع) بسیاری از معارف دینی و موضوعاتی مثل خداشناسی، جهان ‌شناسی، انسان ‌شناسی، فضایل و رذایل اخلاقی، مسائل اجتماعی و اقتصادی، نعمت های مختلف خداوند را در دعا های خود بیان می کند که جای تدبیر و تدبر دارد.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری به قرائت دعای هفتم صحیفه سجادیه در ایام شیوع ویروس کرونا، گفت: حضرت امام سجاد (ع) این دعا را در زمانی که کار های مهمی حادث می شد، قرائت می فرمودند و از پروردگار یکتا برای رفع و چاره جویی استمداد می طلبیدند.


حجت الاسلام امیدی با بیان اینکه باید مهجوریت را از «صحیفه سجادیه» زدود، تاکید کرد: یک نسخه از کتاب صحیفه سجادیه باید در کنار قرآن و نهج البلاغه در خانه ها وجود داشته باشد و خانواده ها اهتمام به صحیفه خوانی را از کودکی در وجود فرزندان نهادینه کنند.


 وی همچنین اظهار داشت: امام سجاد (ع) اهداف تربیتی و راه های ارتباط با خدا را در «صحیفه سجادیه» با زبان دعا و مناجات بیان کرده است که به عنوان منشور تربیتی باید توسط خانواده ها مورد تفکر و استفاده قرار گیرد.


خاطرنشان می شود؛ دهمین کنگره بین المللی امام سجاد (ع) از 12 الی 24 شهریور ماه مصادف با 12 الی 25 محرم الحرام به میزبانی استان هرمزگان در حال برگزاری است و همه استان های کشور نیز در راستای آن برنامه هایی برگزار می کنند.