اهتمام به نماز اول وقت و دستگیری از یتیمان، ویژگی بارز شهیدان «رمضان، منوچهر و قربان سلطانی» بود
اهتمام به نماز اول وقت و دستگيري از يتيمان، ويژگي بارز شهيدان «رمضان، منوچهر و قربان سلطاني» بود

اهتمام به نماز اول وقت و دستگیری از یتیمان، ویژگی بارز شهیدان «رمضان، منوچهر و قربان سلطانی» بود

مادر شهيدان «رمضان، منوچهر و قربان سلطاني» در هشتمين هفته از اجراي آيين سه‌شنبه‌هاي تکريم» استان فارس با اشاره به ويژگي هاي اخلاقي فرزندان شهيد خود، گفت: هر سه پسرم به نماز و قرآن اهتمام جدي داشتند و در کمک به يتيمان و مردم بسيار فعال بودند.
شناسه خبر : 15909 تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۲:۰۰

به گزارش ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان فارس، زینت قائدی، مادر شهیدان «رمضان، منوچهر و قربان سلطانی» امروز 18 شهریورماه در دیدار با مدیر و اعضای کانون فرهنگی هنری «انوار الحسین (ع)» شیراز که در قالب طرح ملی  «سه شنبه های تکریم» استان فارس شیراز برگزار شده بود، با اشاره به ویژگی های اخلاقی فرزندان شهید خود، گفت: هرسه پسرم با حلول ماه شعبان روزه می گرفتند و به ماه رمضان متصل می کردند و همیشه در حال عبادت روزه، نماز و قرآن بودند و تقدیر خدا بر این بود که گلچین کند و سرنوشت را بر شهادت قرار دهد.

 


وی تاکید کرد: در کنار همه این خصوصیات، به تحصیل و درس خواندن هم اهمیت می دادند به گونه ای که وقتی وسایل پسرم «قربان» را تحویل می گرفتیم هنوز کتاب هایش نیز در کیفش موجود بود.

 


قائدی با بیان اینکه این شهدا تاکید زیادی در صرفه جویی در مصرف آب داشتند، افزود: همیشه ما را از زیاده روی در مصرف آب هشدار می دادند و نهی می کردند.


مادر شهیدان «رمضان، منوچهر و قربان سلطانی» اظهار داشت: در بحث کمک به مردم بسیار فعال بودند و به ویژه به یتیمان و انجام امور منزل آنها بسیار حساس و فعال بودند.


در ادامه، «عوض سلطانی»، پدر شهیدان «رمضان، منوچهر و قربان سلطانی» نیز به بیان خاطراتی از این شهدا پرداخت.


لازم به ذکر است، هشتمین آئین طرح ملی «سه شنبه های تکریم» استان فارس به همت کانون فرهنگی هنری «انوار الحسین (ع)» و پایگاه مقاومت «اباعبدالله الحسین (ع)» مسجد «عاشقان اباعبدالله الحسین (ع)» شیراز با حضور مجازی حجت الاسلام حسین امیدی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد (فهما) استان فارس و حجت الاسلام احمد سلامی، معاون فرهنگی و ارتباطات آستان مقدس حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) برگزار شد.


خاطرنشان می شود؛ بسیجی شهید «رمضان سلطانی» متولد 1346 سال 1365 در سال 1365 عملیات کربلای چهار و منطقه عملیاتی شلمچه، روحانی بسیجی شهید «قربان سلطانی» متولد 1349 سال 1363 در سال 1363 عملیات بدر و منطقه عملیاتی جزیره مجنون و شهید «منوچهر سلطانی» متولد 1350 در سال 1366 منطقه عملیاتی جزیره مجنون سه برادر بودند که از روستای خیرآباد شهرستان خرامه به جبهه های حق علیه باطل اعزام شده و شربت شهادت را نوشیدند.