شهدای نوجوان با تاسی از قاسم ابن الحسن (ع) شهادت را به عنوان «احلی من العسل» برگزیدند
شهداي نوجوان با تاسي از قاسم ابن الحسن (ع) شهادت را به عنوان «احلي من العسل» برگزيدند
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس:

شهدای نوجوان با تاسی از قاسم ابن الحسن (ع) شهادت را به عنوان «احلی من العسل» برگزیدند

حجت الاسلام حسين اميدي در آئين تجليل از اولين شهيد نوجوان استان فارس تاکيد کرد: شهداي نوجوان با تاسي از قاسم ابن الحسن (ع) شهادت را به عنوان «احلي من العسل» برگزيدند.
شناسه خبر : 16878 تاریخ انتشار : ۸ مهر ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۵:۲۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان فارس، حجت الاسلام حسین امیدی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس امروز 8 مهرماه در یازدهمین آئین طرح ملی «سه شنبه های تکریم» استان فارس که با دیدار و تجلیل از خانواده شهید «کریم خسروانی» در زاهدشهر شهرستان فسا به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، گفت: سخن گفتن در رابطه با مقام شهدا کار من نیست، در این باره باید خانواده معزز شهدا و پیشکسوتان جنگ حرف بزنند چرا که آنان با شهدا زندگی کردند.


وی افزود: شهدا، خوب زندگی کردند و خوب از دنیا رفتند و خدا آنان را خریده است و بهترین نوع مرگ از دنیا رفتند و در واقع شهدا و ایثارگران دسته گل هایی بودند که با تربیت امام راحل (ره) به مقصود و وصال یار رسیدند.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس با تاکید بر اینکه شهدای ما درس صحیحی را از مکتب امام حسین (ع) گرفتند، افزود: حضرت عبدالله و قاسم فرزندان امام حسن مجتبی (ع)، در رکاب امام حسین (ع) به شهادت رسیدند و امروز بعد از 1400 سال، امثال شهید خسروانی با وجود سن کم که هنوز به 12 سال هم نرسیده است، از آن بزرگواران تاسی پیدا کردند و شهادت را به عنوان «احلی من العسل» برگزیدند.


حجت الاسلام امیدی با بیان اینکه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با حمایت های خود از طرح «سه شنبه های تکریم»، در کنار خانواده های شهدا بوده است، افزود: امیدواریم با عنایت شهدا و نابودی بیماری کرونا به صورت حضوری دست بوس خانواده شهدا باشیم.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس افزود: سیره شهدای عزیز باید برای نسل جدید معرفی شود تا نسل جدید هم بتوانند از این سیره استفاده کنند و به آن نقطه ای که شهدا رسیدند دست یابند.


براساس این گزارش، یازدهمین آئین طرح ملی «سه شنبه های تکریم» استان فارس همزمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس با حضور صابر سهرابی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، حجت الاسلام قهرمان عباسی، امام جمعه زاهدشهر و شیبکوه و مسئولان محلی، اصحاب مسجد، وحید حسین زاده، مدیر و اعضای کانون فرهنگی هنری مسجد جامع مصلی زاهد شهر با تجلیل از خانواده «شهید کریم خسروانی» در زاهد شهر شهرستان فسا برگزار شد.


در این آئین مسلم منصفی، فرمانده سپاه زاهد شهر، عباس جهاندیده از جانبازان دفاع مقدس، فضل الله خسروانی از جانبازان جنگ تحمیلی و همرزمان شهید، غلامرضا کهنسال، نماینده شورای اسلامی زاهد شد و اصغر امیرزاده، رئیس هیئت امنای مسجد جامع این شهر حضور داشتند.