خانواده‌ شهدا و ایثارگران زرتشتی استان فارس تجلیل شدند
خانواده‌ شهدا و ايثارگران زرتشتي استان فارس تجليل شدند
در آیین طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» صورت گرفت:

خانواده‌ شهدا و ایثارگران زرتشتی استان فارس تجلیل شدند

مراسم تجليل از خانواده ‌هاي شهدا و ايثارگران زرتشتي فارس با حضور مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان در قالب طرح ملي «سه شنبه هاي تکريم» برگزار شد.
شناسه خبر : 16896 تاریخ انتشار : ۸ مهر ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۷:۱۹

به گزارش ستاد اتباطات رسانه ای (فهما) استان فارس، صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان امروز 8مهر در این مراسم گفت: سه شنبه های تکریم از برنامه هایی است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس برگزار می کند.


وی با تاکید براینکه مردم ایران در دوران دفاع مقدس از هر قوم، دین و مذهبی بودند، یکپارچگی و انسجام ملی را به نمایش گذاشتند، افزود: یکپارچگی که در دفاع از کشور و نظام برآمده از خواسته خود را در یکی بودن نشان دادند و نباید گذاشت که دین و مذهب یا قومیت ‌ها ایجاد اختلاف کند.


سهرابی با گرامیداشت یاد شهدا و ایثارگران زرتشتی و همچنین زنده‌یاد افلاطون سهرابی، رئیس پیشین انجمن زرتشتیان شیراز که روز های آغاز سال 99 درگذشت، بیان داشت: سهرابی، انسانی نیک‌اندیش و بزرگوار بود که در زندگانی خویش برای رشد فرهنگی و همزیستی مسالمت‌آمیز ادیان توحیدی در فارس، تلاش ‌های بسیاری کرد و یاد او در تاریخ فارس ماندگار خواهد ماند.


براساس این گزارش، خسرو قدس، رئیس انجمن زرتشتیان شیراز و از یادگاران دوران دفاع مقدس نیز در این دیدار  گفت: پیش از رفتن به جبهه گمان می‌کردم حضور ما در جبهه با پیروی از دینی دیگر، سخت و تبعیض‌آمیز خواهد بود اما هنگامی که به جبهه رفتم، فضایی دیگر را یافتم که به دور از تبعیض و سختی ‌و سرشار از یکپارچگی بود.

 

در این مراسم که با حضور دکتر غلامرضا خوش‌اقبال، مشاور مدیرکل، کرامت ‌الله یزدانی، مسئول امور ایثارگران و داریوش مهرابی، مسئول امور ادیان توحیدی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان فارس در باغ آریانا (انجمن زرتشتیان شیراز) همراه بود از پرویز گشتاسبی، برادر شهید جمشید گشتاسبی، خشایار سرایی، فرزند جانباز شهید پرویز سرایی، سهراب ماوندادی و خسرو قدس، از رزمندگان دوران دفاع مقدس تجلیل شد.