فعالیت 1342 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان فارس
فعاليت 1342 کانون فرهنگي هنري در مساجد استان فارس
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس:

فعالیت 1342 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان فارس

حجت الاسلام اميدي در آستانه فرارسيدن 18 اسفند؛ سالروز تاسيس کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کشور از فعاليت 1234 کانون فرهنگي هنري در مساجد استان فارس خبر داد.
شناسه خبر : 25841 تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۷:۰۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان فارس، حجت الاسلام حسین امیدی،  مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس امروز (17 اسفند) در دیدار با مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد استان که به صورت ویدئوکنفرانس و در فضای مجازی برگزار شده بود، گفت: فعالان فرهنگی مساجد اعم از پایگاه مقاومت بسیج، کانون های فرهنگی هنری و هیئت های مذهبی به صورت پویا، فعال و در حد توان در حال فعالیت هستند.


وی رسیدگی به وضع مالی و کمبود تجهیزات را از نیاز های مهم کانون های مساجد برشمرد و تاکید کرد: مجموعه کشور دچار گره اقتصادی شده است و مقام معظم رهبری نیز در فرمایشات اخیر خود بحث معیشت را در آستانه فرا رسیدن سال نو، یک غصه بزرگ دانستند که امیدواریم در سال جدید خدای سبحان گشایش در این امور ایجاد کند و ما بتوانیم به کانون های حمایت مالی برسانیم.


حجت الاسلام امیدی همچنین ثبت فعالیت ها در سامانه بچه های مسجد برای کسب امتیازات لازم و بهره مندی از حمایت مالی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور مهم عنوان و خاطرنشان کرد: مدیران کانون ها یکی از اعضای کانون را به عنوان مسئول فضای مجازی برای پیگیری ثبت برنامه ها، اطلاعات و فعالیت ها در سامانه انتخاب کنند تا این موارد را پیگیری کند.


  مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس با اشاره به اینکه بازدید و سرکشی از کانون ها با ریشه کن شدن ویروس کرونا از اولویت های سال 1400 است، گفت: کانون های موفق و دارای امتیاز بالا در اولویت بازدید قرار دارند.


وی همچنین خواستار اهتمام جدی مدیران کانون ها برای اخذ مجوز الکترونیکی کانون شد و افزود: در استان فارس بیش از یک هزار و 342 کانون فرهنگی و هنری با عضویت قریب 79 هزار نفر  با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مساجد تاسیس و راه اندازی شده است که از این تعداد 370 کانون در سال جاری تمدید مجوز الکترونیکی داشته اند.


لازم به ذکر است، در این وبینار که به مناسبت 18 اسفند و با حضور ائمه جماعات، مدیران کانون ها و اصحاب مساجد استان فارس برگزار شد، حجت الاسلام «احسان پیشقدم سیوندی»، مدیر کانون فرهنگی هنری «سفیران نور» مسجد جامع سیوند شهرستان مرودشت و «سید هادی نیکبخت زاده»، مدیر کانون فرهنگی هنری «سیدالشهداء (ع) » مسجد جامع شهدای شهرستان کازرون از کانون های دارای امتیاز برتر استان فارس در طرح ملی «ایران قوی» به بیان نقطه نظرات و تشریح فعالیت های کانون خود پرداختند.