قریب یکصد هزار نوجوان و جوان در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس عضویت دارند
قريب يکصد هزار نوجوان و جوان در کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان فارس عضويت دارند
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس:

قریب یکصد هزار نوجوان و جوان در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس عضویت دارند

حجت الاسلام اميدي با بيان اينکه قريب يکصد هزار نوجوان و جوان در کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان فارس عضويت دارند، گفت: مسجد قلب تپنده جامعه اسلامي، مرکزي براي عبادت و مکان امن و آرامش است.
شناسه خبر : 25922 تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۷:۱۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان فارس، حجت الاسلام حسین امیدی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس امروز (18 اسفند) در نشست شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان که همزمان با سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد در سالن شهید آیت الله دستغیب حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شده بود، گفت: هدف از برگزاری این نشست بزرگداشت مسجد به عنوان قلب تپنده جامعه اسلامی، مرکزی برای عبادت و مکان امن و آرامش است.


وی افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی در تاریخ 18 اسفند ماه ١٣٧١ با مصوبه ٣٠٢ مأموریت ارایه طرح ‌هایی برای مقابله با تهاجم فرهنگی را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محول کرد و این کانون ها با هدف مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن کانون های فرهنگی هنری در کشور تاسیس شدند.


حجت الاسلام امیدی با اشاره به فعالیت یک هزار و 242 کانون فرهنگی هنری در مساجد شهری و روستایی استان فارس، گفت: قریب 26 هزار کانون فرهنگی هنری در مساجد کشور فعالیت دارند که اطلاعات مربوط به آنان در سامانه «بچه های مسجد» ثبت شده است که فعالیت های خود را نیز در این سامانه ثبت می کنند.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس با اشاره به اینکه در روز 19 مهر 1391 مقام معظم رهبری (مدظله العالی) پیرامون توجه به کانون در کنار بسیج بیاناتی فرمودند، تاکید کرد: شهید «محسن حججی» و شهید امنیت «محسن جعفری»، محصول تفکر و تربیت مسجدی است.


وی ادامه داد: در سامانه «بچه های مسجد» نزدیک به یکصد هزار نوجوان و جوان مسجدی عضویت دارند که در بحث کرونا به صورت مشترک با بسته های معیشتی و رسیدگی به محرومین و مستضعفان، نقش آفرینی کردند.


خاطرنشان می شود؛ نشست شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس با حضور آیت الله لطف الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس، مسئولان و نمایندگان دستگاه های عضو شورا، جمعی از مدیران کانون های مساجد شیراز و اصحاب رسانه برگزار شد که با بیان نقطه نظرات مسئولان و مدیران کانون های مساجد همراه بود.