ارتباط کانون‌ها با سامانه بچه‌های مسجد در سال 1399 رشد چهار برابری داشته است
ارتباط کانون‌ها با سامانه بچه‌هاي مسجد در سال 1399 رشد چهار برابري داشته است
معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد فهما خبر داد؛

ارتباط کانون‌ها با سامانه بچه‌های مسجد در سال 1399 رشد چهار برابری داشته است

طاهريان با اشاره به اينکه ارتباط کانون ها با سامانه بچه هاي مسجد در سال 1399 نسبت به سال 1398 با رشد چهار برابري همراه بوده است، اظهار کرد: بخش وسيعي از اين آمار حاصل تعامل و همکاري ميان ستادهاي استاني و کانون‌ها است.
شناسه خبر : 26966 تاریخ انتشار : ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۳۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان فارس، وبینار آموزشی رابطین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان فارس صبح امروز سه شنبه 7 اردیبهشت با حضور «صابر سهرابی» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس،  حجت الاسلام «حسن امیدی» مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد این استان و حضور مجازی «مرتضی طاهریان» معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد فهما برگزار شد.

«مرتضی طاهریان»، که به صورت زنده و در بستر فضای مجازی در این نشست حضور داشت، طی سخنانی اظهار کرد: مهمترین اتفاقی که در سال های اخیر روی داده است، راه‌اندازی سامانه بچه های مسجد بود که در قالب آن ارتباط میان کانون ها و ستاد های استانی و کشوری شکل گرفت که این اقدامی بود که پس از احساس نیاز به مرحله اجرا رسید.


معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور با اشاره به اینکه ارتباط کانون‌ها با سامانه بچه های مسجد در سال 1399 نسبت به سال 1398 با رشد چهار برابری همراه بوده است، خاطرنشان کرد: بخشوسیعی از این آمار حاصل تعامل  و همکاری میان ستادهای استانی و کانون‌ها است.


طاهریان ادامه داد: در سال های گذشته 25 هزار مجوز صادر شده بود که تاریخ همه آنها به پایان رسیده بود در نتیجه نیز به بروزرسانی بود که در این مهم در سامانه بچه‌های مسجد و کارتابل مدیر کانون فراهم شده است.

 

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور همچنین یادآور شد: مساجد متقاضی کانون و کانون های جدید التاسیس نیز می توانند با مراجعه به سامانه مراحل ثبت کانون را انجام دهند.


وی افزود: در حال حاضر و با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا تمرکز و تاکید ما نسبت به فعالیت در سامانه بچه های مسجد است و امیدواریم که پس از این ایام شاهد فضایی توام با نشاط با حضور جوانان و نوجوانان در مسجد و دیدار چهره به چهره باشیم.

طاهریان با تاکید براینکه همه حمایت های مالی و پرداخت سرانه براساس ثبت فعالیت ها در سامانه بچه‌های مسجد صورت می گیرد، افزود: در این راستا کانون هایی که برنامه ای ثبت نکنند از سرانه نیز برخوردار نخواهند بود و مابقی نیز به میزان تراکنشی که در سامانه دارند، سرانه دریافت می کنند.

گفتنی است در ادامه وبینار آموزشی در خصوص ثبت درخواست صدور مجوز الکترونیکی کانون ها و برنامه های اجرا شده در سامانه بچه های مسجد بحث و تبادل نظر شد و همچنین از محمدجعفر شفیعی، مدیر کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» مسجد «الزهرا (س)» روستای سیف آباد شهرستان کازرون که مقام شایسته تقدیر طرح ملی ایران قوی را به خود اختصاص داده بود، تجلیل شد.