نیمی از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان فارس دارای مجوز الکترونیک شدند
نيمي از کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان فارس داراي مجوز الکترونيک شدند

نیمی از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان فارس دارای مجوز الکترونیک شدند

حجت‌الاسلام اميدي از صدور 517 مجوز الکترونيکي از سال گذشته تاکنون خبر داد و گفت: با تلاش رابطان استاني و کانوني نيمي از کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان فارس داراي مجوز الکترونيکي شدند.
شناسه خبر : 27280 تاریخ انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۴۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان فارس، حجت الاسلام حسین امیدی، امروز 20 اردیبهشت ماه در جلسه رابطین کانون های مساجد در اداره های فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های استان گفت: مساجد به عنوان مردمی ترین نهاد مردمی ایفای نقش می کنند و فعالان و اصحاب مساجد به صورت خودجوش و هماهنگ با افراز موثر و معتمد محل فعالیت خود را انجام داده و کار خود را پیش می برند.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس با اشاره به اهداف تشکیل این جلسه که به علت شیع ویروس کرونا در بستر فضای مجازی برگزار شد، افزود: هدف این است که همکاری موثری بین اداره های فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها و ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان برقرار باشد به گونه ای که هر مسجد، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی را یک مجموعه تاثیرگذار و دارای امتیاز بداند که می تواند مشکل کانون و مسجد را حل و فصل کند.


به گفته حجت الاسلام امیدی، با هماهنگی صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، پیگیری رفع مشکلات کانون ها و مساجد، پیگیری فرم های تغییرات کانون ها به ویژه در مورد مدیران کانون ها و تاسیس و راه اندازی کانون فرهنگی هنری در مساجد از دیگر اموری است که از رابطین کانون های مساجد در اداره های فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های استان مورد انتظار است.


وی پیگیری صدور مجوز الکترونیکی کانون ها و توجه به سامانه بچه های مسجد را از مهمترین امور پیش روی اداره های فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های استان برشمرد و تاکید کرد: بیش از یک هزار و 200 کانون در سطح استان فارس فعالیت دارد که البته برخی کانون ها با مرکزیت شهرستان لارستان به عنوان ستاد جنوب فارس فعالیت دارند و تاکنون 517 مجوز الکترونیکی برای کانون های مساجد استان صادر شده است.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس ادامه داد: با توجه به اینکه پرداخت سرانه و ارزیابی کانون های مساجد از طریق سامانه بچه های مسجد صورت می گیرد، رابطین ضمن تسلط بر سامانه، ثبت گزارش برنامه ها و فعالیت های کانون ها را نیز در اولویت قرار دهند زیرا سرانه براساس ثبت گزارش و امتیاز فهما پرداخت می شود.


خاطرنشان می شود؛ این جلسه که با ارائه آمار صدور مجوز هر شهرستان استان فارس به تفکیک همراه بود، رابطین کانون های مساجد در اداره های فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های استان نیز سئوال ها و نظرهای خود را بیان کردند.