کمیته «بانوان و خانواده» شورای بزرگداشت دهه کرامت استان فارس تشکیل جلسه داد
کميته «بانوان و خانواده» شوراي بزرگداشت دهه کرامت استان فارس تشکيل جلسه داد

کمیته «بانوان و خانواده» شورای بزرگداشت دهه کرامت استان فارس تشکیل جلسه داد

جلسه کميته «بانوان و خانواده» شوراي بزرگداشت دهه کرامت استان فارس به ميزباني ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان فارس برگزار شد.
شناسه خبر : 27512 تاریخ انتشار : ۲ خرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۷:۰۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان فارس، حجت الاسلام حسین امیدی، دبیر اجرایی شورای بزرگداشت دهه کرامت استان فارس امروز 2 خردادماه در جلسه کمیته بانوان و خانواده شورای بزرگداشت دهه کرامت استان فارس گفت: دهه کرامت با میلاد پر نور حضرت معصومه (س) در روز 22 خردادماه مصادف با اول ذیقعده آغاز می شود و تا اول تیرماه که میلاد باسعات حضرت امام رضا (ع) است، ادامه دارد.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس دهه کرامت را فرصتی برای شناخت و معرفت افزایی نسبت به ائمه اطهار (ع) دانست و تاکید کرد: در این راستا بانوان وظیفه سنگین انتقال فرهنگ دینی را به نسل جوان به عهده دارند که حوزه وسیعی از برنامه ها را شامل می شود.


وی با تاکید امروز با توجه به شیوع بیماری کرونا بیشتر فعالیت های فرهنگی در فضای مجازی اجرا می شود، افزود: این امر در مورد برنامه های دهه کرامت نیز صدق می کند و مادران از این فرصت برای انس و الفت بیشتر فرزندان با اهل بیت (ع) استفاده کنند.


براساس این گزارش، حجت الاسلام احمد سلامی، معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) نیز در این جلسه با اشاره به اینکه کمیته بانوان و خانواده از جمله کمیته هایی است که وجود آن لازم و ضروری است، گفت: در تدوین برنامه ها بهتر است چند برنامه شاخص درنظر گرفته شده و همه اعضای کمیته نبت به اجرای آن همکاری و مساعدت کنند.


وی با اشاره به برنامه های پیش بینی شده آستان مطهر در ایام دهه کرامت ویژه بانوان، افزود: پیاده روی بانوان در روز میلاد حضرت معصومه (س)، مفل انس با قرآن در رواق دارالذکر،تجلیل از بانوان موفق در زمینه های ورزشی، دینی، علمی، فرهنگی و هنری، تجدید میثاق بانوان با حضرت احمد بن موسی (ع) و ثبت نام از خدام افتخاری حرم در روز میلاد حضرت معصومه (س) از جمله برنامه های ویژه بانوان است.


خاطرنشان می شود؛ جلسه کمیته بانوان و خانواده شورای بزرگداشت دهه کرامت استان فارس با ارائه برنامه های پیشنهادی اعضای کمیته و بحث و تبادل نظر در خصوص برنامه ها همراه بود.