رسانه‌ها در معرفی سیره حضرت شاهچراغ(ع) نقش تاثیرگذاری ایفا می‌کنند
رسانه‌ها در معرفي سيره حضرت شاهچراغ(ع) نقش تاثيرگذاري ايفا مي‌کنند
دبیر اجرایی شورای بزرگداشت دهه کرامت استان فارس:

رسانه‌ها در معرفی سیره حضرت شاهچراغ(ع) نقش تاثیرگذاری ایفا می‌کنند

حجت الاسلام اميدي با تاکيد بر اينکه رسانه ها در موضوع معرفي حضرت شاهچراغ (ع) مي توانند موثر واقع شوند، گفت: اين امر رسالت مهم رسانه در ايام دهه کرامت است.
شناسه خبر : 27667 تاریخ انتشار : ۸ خرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۴:۳۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان فارس، حجت الاسلام حسین امیدی، امروز 8 خرداد ماه در جلسه کمیته ارتباطات و اطلاع رسانی که با حضور اصحاب رسانه در سالن شهید دستغیب حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شده بود، گفت: در راستای گرامیداشت این ایام کمیته های هشتگانه با حضور 32 عضو شورا شکل گرفته است و جلسه های کمیته به میزبانی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس به عنوان دبیرخانه شورای دهه کرامت استان در حال برگزاری است.


دبیر اجرایی شورای بزرگداشت دهه کرامت استان فارس افزود: 22 خردادماه الی اول تیرماه مصادف با اول تا یازدهم ذیقعده به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است و برنامه ها با میلاد حضرت معصومه (س) آغاز می شود و با ششم ذیقعده؛ روز بزرگداشت حضرت شاهچراغ(ع) ادامه یافته و در روز میلاد امام رضا (ع) به پایان می رسد.


حجت الاسلام امیدی با تاکید بر اینکه رسانه ها در موضوع معرفی حضرت شاهچراغ (ع) می توانند موثر واقع شوند، گفت: این امر رسالت مهم رسانه در ایام دهه کرامت است که منجر به معرفت افزایی مردم نسبت به حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) خواهد شد زیرا بسیاری از مردم شناخت درست و کاملی نسبت به آن حضرت ندارند.


وی با تاکید بر اینکه روابط عمومی ادارات نیز در این ایام مسئولیت مهمی برعهده دارند، تاکید کرد: فضاسازی مناسب اداری با نصب بنر و آذین بندی، درج جملات بر سربرگ های اداری و مکاتبات و اطلاع رسانی برنامه های دهه کرامت از جمله اموری است که روابط عمومی ها می توانند در کنار سایر اقدامات دیگر انجام دهند.


حجت الاسلام امیدی از برگزاری برنامه های کانون های فرهنگی هنری در بیش از یکهزار و 200 کانون در سراسر استان خبر داد و گفت: جشن های مردمی به مناسبت های میلاد حضرت معصومه (س)، ولادت امام رضا (ع) و بزرگداشت حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) در ایام دهه کرامت از اول تا یازدهم ذیقعده با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار خواهد شد.


به گفته وی، دیدار با خانواده های معظم شهداء، جانبازان و آزادگان به ویژه شهدای مدافع حرم، برگزاری محفل های قرآنی، تکریم ایتام به تأسی از امام رئوف (ع)، اجرای مسابقات فرهنگی و هنری نظیر کتابخوانی، خوشنویسی، طراحی و... با موضوعات دهه کرامت در فضای مجازی و جلسات ختم قرآن و ختم صلوات هدیه به پیشگاه نورانی امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) و حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) در فضای مجازی به میزبانی کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار خواهد شد.