خانواده شهدا الگوی تمام عیار زندگی کریمانه برای همه ما محسوب می‌شوند
خانواده شهدا الگوي تمام عيار زندگي کريمانه براي همه ما محسوب مي‌شوند
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری:

خانواده شهدا الگوی تمام عیار زندگی کریمانه برای همه ما محسوب می‌شوند

آيت الله کلانتري طي سخناني با تشريح معناي کرامت و ويژگي‌هاي انسان‌هاي کريم، گفت: خانواده شهدا الگوي تمام عيار زندگي کريمانه براي همه ما هستند.
شناسه خبر : 28272 تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۱۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما)، وبینار استانی دهه کرامت 1400 امروز پنجشنبه 27 خرداد با سخنرانی آیت الله دکتر علی اکبر کلانتری، استاد حوزه و دانشگاه و عضو مجلس خبرگان رهبری با موضوع «حضرت امام رضا (ع)؛ امام کرامت و گره گشایی» برگزار شد.


آیت الله علی اکبر کلانتری طی سخنانی با تشریح معنای کرامت و ویژگی های انسان های کریم، اظهار داشت: کرامت خیلی معنای وسیع و دقیقی دارد و به بزرگواری معنا کرده اند اما معادل فارسی ندارد. 


این استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: اگر فردی کریم باشد در همه صفات برجسته موفق است و انسان باکرامت؛ سخاوت و شجاعت دارد و هیچوقت دروغ نمی گوید، غیبت نمی کند و تکبر ندارد.


وی افزود: در کلامی گهربار از امیر مومنان (ع) آمده است که مروت و مردانگی از صفات بارز مردان کریم است و کریم نامی است که دربردارنده همه خوی ها، زیبائی ها، اخلاق و صفات نیک است و کرامت تنها به فرد محدود نمی شود و شامل اموری نظیر شغل، دست دادن، جهاد، درس خواندن و هر عمل و رفتاری است که با کرامت همراه شده باشد و می تواند منشا برکات، خیرات و توفیقات باشد.


عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مطمئنا انسان های کریم هم زندگی کریمانه ای دارند و هم تشکیل دهنده جامعه باکرامت هستند، خاطرنشان کرد: اینکه می گوییم جامعه باکرامت به معنای این است که هم اقتصاد کریمانه باشد و هم جنبه های تربیتی، فرهنگی و سیاسی کریمانه باشد که اگر انسان جایگاه خود را داشته باشد تبدیل می شود به همان حیات طیبه ای که در قرآن بر آن تاکید شده است.


آیت الله کلانتری همچنین اظهار داشت: انسان های باکرامت از پیشوایان کریم، امامان کریم، پیامبر کریم و قرآن کریم درس و الگو گرفته اند و سرمشق دیگر انسان ها هستند.


وی با تاکید بر اینکه یکی از نمونه های بارز انسان های کریم در شیراز حضرت احمد بن موسی (ع) است، گفت: علمای متعددی نظیر شیخ مفید در کتاب «الارشاد» تاکید کرده است که او انسانی کریم، اهل سخاوت و ولایتمدار بود.
این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: از دیگر نمونه های انسان های کریم؛ خانواده شهدا هستند که انصافا الگوی تمام عیار زندگی کریمانه برای همه ما هستند.