طرح «مدرسه، مسجد، تابستان» تاثیر بسزایی در تقویت بنیان خانواده دارد
طرح «مدرسه، مسجد، تابستان» تاثير بسزايي در تقويت بنيان خانواده دارد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس:

طرح «مدرسه، مسجد، تابستان» تاثیر بسزایی در تقویت بنیان خانواده دارد

سهرابي با اشاره به اجراي طرح «مدرسه، مسجد، تابستان» با همکاري کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کشور، گفت: اين طرح در تقويت بنيان خانواده موثر است.
شناسه خبر : 28818 تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۰۳

صابر سهرابی در گفتگو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) با اشاره به اجرای طرح «مدرسه، مسجد، تابستان» با همکاری کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، گفت: اوقات فراغت تابستان از دیرباز زمان مناسبی برای پرداختن نوجوانان و جوانان به امور مورد علاقه و نیاز بوده است و در این میان کانون های فرهنگی هنری مساجد همواره نقش خود را به خوبی ایفا کرده اند.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با اشاره به فعالیت یکهزار و 245 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان فارس، خاطرنشان کرد: این کانون ها در مناطق مختلف و به ویژه مناطق روستایی بسیار فعال عمل کرده و زمینه اجرای برنامه ها و کلاس های تابستانه را برای گروه های سنی مختلف فراهم می کنند.


وی افزود: در تابستان جاری طرح «مدرسه، مسجد، تابستان» با همکاری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در بستر زیست بوم مجازی بچه های مسجد آغاز شده است که سهم استان فارس در این طرح 2 کانون منتخب است.


دبیر شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس ادامه داد: کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» مسجد الزهرا (س) روستای سیف آباد شهرستان کازرون و کانون فرهنگی هنری «سفیران نور» مسجد جامع سیوند شهرستان مرودشت که هر 2 از کانون های منتخب کشوری و استانی هستند، در جمع 150 کانون مجری این طرح قرار دارند.


سهرابی با تاکید بر اینکه اجرای این طرح می تواند به تقویت بنیان خانواده منجر شود، خاطرنشان کرد: ارتباط دانش آموزان و به ویژه نسل نوجوان و جوان با مسجد آنها را در برابر آسیب های اجتماعی و سایر هجمه ها واکسینه خواهد کرد و این امر خانواده را نیز تقویت خواهد کرد چرا که در مسجد برای همه گروه های سنی برنامه های قرآنی، فرهنگی و هنری برگزار می شود.


وی همچنین افزود: از مزایای دیگر این طرح جذب نوجوانان و جوانان به مساجد و شناسایی استعداد های قرآنی، علمی، فرهنگی، هنری، ادبی و دیگر رشته ها در مدارس است که جذب و به کارگیری آنان در کانون های فرهنگی هنری مساجد می تواند بر غنای برنامه ها بیافزاید.