الگوسازی برنامه‌های مساجد بر پایه نظرات فعالان این عرصه انجام می‌شود
الگوسازي برنامه‌هاي مساجد بر پايه نظرات فعالان اين عرصه انجام مي‌شود
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز:

الگوسازی برنامه‌های مساجد بر پایه نظرات فعالان این عرصه انجام می‌شود

سلطاني با تاکيد بر اينکه مسجد مهم‌ترين پايگاه انقلابي هر محله است، گفت: الگوسازي برنامه مساجد بر پايه نظرات فعالان اين عرصه انجام مي‌شود.
شناسه خبر : 30331 تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۵:۰۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان فارس، «علی اکبر سلطانی»، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز امروز 20 شهریور در جلسه هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری منتخب شیراز که به میزبانی این شورا برگزار شده بود، با بیان اینکه این جلسه بیشتر برای استماع صحبت های اصحاب مسجد است، گفت: مسجد پایگاه اصلی و مهمترین پایگاه انقلابی هر محله است و برای الگوسازی مسجد در خدمت اصحاب مساجد خواهیم بود.  


سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز افزود: برنامه مسجد محوری از قبل وجود داشت که گام اول برای شنیدن مسائل و گام دوم مطالب را به صورت طرح مورد بررسی قرار خواهیم داد تا مبنای مسائل از دل مجموعه های فرهنگی و مساجد احصا شود.


سلطانی همچنین تاکید کرد: جلسات مفصل تری خواهیم گذاشت و نگاه به شهرداری باید به نگاه راهبردی تبدیل شود تا حرکت های خوب فرهنگی شکل گیرد و اگر قرار است نقشه راهی شکل گیرد، باید نظرات اصحاب مسجد در این نقشه راه مورد توجه باشد. 


براساس این گزارش، «محمدتقی تذروی»، عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این جلسه با بیان اینکه کار کانون های فرهنگی هنری مساجد از 10 فرهنگسرا بیشتر است چرا که آنان با عشق و علاقه به مسجد کار می کنند، تاکید کرد: مسجد محور محله است و اگر مسجد محوری شکل گیرد، بسیاری از مسائل حل می شود.


وی افزود:  11 کانون فرهنگی هنری مساجد شیراز در 11 منطقه شهری به عنوان محور مشخص شوند تا کار تقسیم و با برنامه ریزی کارها به سایر کانون های منطقه اجرا شود.


گفتنی است جلسه هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری منتخب شیراز با حضور حجت الاسلام حسین امیدی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس برگزار شد و مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد شیراز به بیان مسائل و مشکلات پیش روی و ارائه راهکارها پرداختند.