ما همراهی با امام زمان خویش را از واژگان عاشورا و اربعین آموخته‌ایم
ما همراهي با امام زمان خويش را از واژگان عاشورا و اربعين آموخته‌ايم
رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه فجر فارس ؛

ما همراهی با امام زمان خویش را از واژگان عاشورا و اربعین آموخته‌ایم

حجت الاسلام محمودي با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس با ايام اربعين حسيني، گفت: شهدا درس آموخته مکتب اربعين و عاشورا بودند و ما همراهي با امام زمان خويش را از عاشورا و اربعين آموخته ايم.
شناسه خبر : 30685 تاریخ انتشار : ۴ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۴:۳۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان فارس، حجت الاسلام «محمدجواد محمودی» در وبینار اربعین حسینی که امروز 4 مهرماه به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس برگزار شده بود، با تاکید بر اینکه از برکات زیارت امام حسین (ع) بخشیده شدن گناهان است، گفت: بعد از گذشت بیش از یک هزار و 400 سال هنوز نور هدایت و سفینه النجاه بودن حسین فاطمه (ع) را با تمام وجود می توان حس کرد و اربعین امام حسین (ع) به ما یاد می دهد که تنها گذاشتن امام زمان در بین تشیع اتفاق نخواهد افتاد.


رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه فجر فارس در ادامه تاکید کرد: ما در زمانه ای هستیم که تنها نگذاشتن امام زمان خویش را از واژه مهم عاشورا و اربعین آموخته ایم که در همه حال همراه امام، ولی، رهبر و تمام کسانی که دلسوز اسلام هستند، باشیم.


این کارشناس مذهبی در ادامه گفت: وفاداری، ثابت قدم بودن، ولایت پذیری و راضی بودن به رضای حق از جمله ویژگی های بارز یاران امام حسین (ع) و یاران امام زمان (عج) است که می توان از آن درس آموخت.


 وی در ادامه با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس با ایام اربعین حسینی نیز تاکید کرد: همه ویژگی هایی که از یاران امام حسین (ع) ذکر شد را در میان رزمندگان هشت سال دفاع مقدس می توان پیدا کرد و شهدا درس آموخته مکتب اربعین و عاشورا بودند.


حجت الاسلام محمودی با اشاره به آیه 32 سوره مبارکه حج گفت: خداوند در قرآن به ما توصیه فرمود که شعائر الهی را پاس بداریم و امروز شعائر و نشانه های الهی در جامعه ما بسیار زیاد هستند که توجه به آنها می تواند زمینه تقوای الهی را فراهم کند.


وی حجاب، نام نیک بر فرزندان گذاشتن و اذان را از شعائر الهی برشمرد و خاطرنشان کرد: یکی از شعائر الهی به آن سفارش فراوان شده است، برپا داشتن محافل ذکر مصیبت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است که همه ساله از اول محرم شروع می شود و تا اربعین ادامه دارد و به اوج خود می رسد.