بیانات مقام معظم رهبری همواره نقشه راه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بوده است
بيانات مقام معظم رهبري همواره نقشه راه کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد بوده است
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان فارس:

بیانات مقام معظم رهبری همواره نقشه راه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بوده است

حجت الاسلام اميدي، با اشاره به فرارسيدن 19مهر و سالروز بيانات تاريخي رهبر فرزانه انقلاب در خصوص کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد، گفت: 19 مهر نقطه عطف بيانات مقام معظم رهبري به عنوان نقشه راه کانون‌هاي مساجد کشور محسوب مي‌شود.
شناسه خبر : 31039 تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۵۴

حجت الاسلام «حسین امیدی» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، ضمن گرامیداشت فرارسیدن 19مهر و سالروز بیانات تاریخی رهبر فرزانه اقلاب در خصوص کانون های فرهنگی هنری مساجد، در گفتگو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان فارس گفت: فرمایش های مقام معظم رهبری یک نقطه عطفی برای کانون های فرهنگی هنری مساجد بوده و هست که مسیر راه فعالیت ها را روشن می کند و در واقع نقش تعیین کننده دارد برای مساجد چرا که تکلیف اصلی و رسالت کانون ها را تبیین و تشریح می کند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس خاطرنشان کرد: بنا به توصیه های معظم له در کانون های فرهنگی هنری با تشکیل هیئت های اندیشه ورز که در واقع از جمع نخبگان تشکیل می شود، در خصوص فعالیت ها همفکری بشود و در این همفکری که با تضرب آرا به نتیجه می رسد در رابطه با نوع و جنس فعالیت های فرهنگی که اقتضا مسجد و محله است، به برنامه ها نقش مسجد محوری داده شود.

وی با تاکید بر اینکه مسجد در واقع باید محور همه برنامه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و تحولاتی که لازم است در محله اتفاق بیافتد، باشد، تاکید کرد: چنانچه در بسیاری از نقاط دنیا نیز مدیریت های محله محوری را اشاره می کنند چنانچه در شهرداری ها نیز همین نگاه حاکم است.

مدیر کانون های فهمای استان فارس همچنن اظهار داشت: در هر محله مسجد و در مسجد یک کانون فرهنگی هنری فعال است که می تواند محلی برای به تحقق پیوستن اهداف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، دینی و مذهبی باشد.

حجت الاسلام امیدی با اشاره به نقش محوری امامان جماعت در اداره مسجد، تاکید کرد: هر چه امام جماعت در مسجد، محور و فعال تر باشد و بتواند همه اصحابی را که در مسجد فعالیت دارند اعم از پایگاه های بسیج، هیئت های مذهبی، گروه های خیریه و کانون های فرهنگی هنری را هماهنگ تر کند، مسجد به عنوان یک نهاد منسجم و فعال عمل می کند و با وحدت رویه ای که به وجود می آید، از تفرقه و فعالیت جزیره ای نیز پرهیز می شود.

وی افزود: مجموعه بیانات امام خمینی (ره) و امام خامنه ای (مدظله العالی) نصب العین ما باشد، اگر نگاه ما به فرمایش های مقام معظم رهبری باشد، به طور قطع راه را گم نمی کنیم و با بهره برداری از توصیه های معظم له در حوزه مسجد به طور خاص و در بحث کلان فرهنگی، در انجام برنامه ها دچار سستی و تردید نشده و روز به روز در امور فرهنگ و اندیشه شاهد پیشرفت خواهیم بود.