دیدار جمعی از مدیران کانون‌های مساجد شیراز با تولیت حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع)
ديدار جمعي از مديران کانون‌هاي مساجد شيراز با توليت حرم مطهر حضرت احمد بن موسي (ع)

دیدار جمعی از مدیران کانون‌های مساجد شیراز با تولیت حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع)

مدير ستاد هماهنگي کانون‌هاي فهما استان فارس و جمعي از مديران کانون هاي مساجد شيراز ضمن تشرف به حرم مطهر مطهر حضرت احمد بن موسي شاهچراغ (ع)، با حجت الاسلام والمسلمين کلانتري، توليت اين بارگاه منور ديدار و گفتگو کردند.
شناسه خبر : 31484 تاریخ انتشار : ۵ آبان ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۶:۲۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان فارس، حجت الاسلام حسین امیدی، امروز (5 آبان) در دیدار جمعی از کانون های فرهنگی هنری مساجد شیراز با تولیت حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) ضمن ارائه گزارش آماری از فعالیت های انجام شده، گفت: از مجموع 26 هزار باب کانون فرهنگی هنری مساجد فعال در کشور سهم استان فارس یک هزار و 250 باب است که در موضوع های 29 گانه مشغول فعالیت هستند.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس افزود: بیش از 80 هزار و 721 عضو که غالبا از نوجوانان و جوانان دختر و پسر هستند، به عضویت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس درآمده اند که در سامانه بچه های مسجد نیز به ثبت رسیده است.


حجت الاسلام امیدی فعالیت 680 کتابخانه باز و مخزن دار، 87 گروه سرود، 62 گروه تئاتر و 27 گروه فیلمسازی را از دیگر برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس برشمرد و ادامه داد: مسابقات بزرگ قرآنی مدهامتان توسط ستاد کانون های مساجد، هر ساله بین اصحاب مساجد برگزار می شود که ثبت نام دور جدید آن برای سال جدید از 2 روز پیش آغاز شده است.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس با اشاره به سایر برنامه ها، افزود: طرح های سه شنبه های تکریم» با تجلیل از خانواده های شهدا، شنبه های کتاب در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی، اوقات فراغت و مسجد محوری در کانون های مساجد اجرا شده است.


وی با اشاره به اینکه کانون های مساجد در خدمت حرم مطهر و این امامزاده واجب التکریم (ع) هستند، خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی و کارشناسی زمینه ارتباط بین مساجد و حرم مطهر فراهم شود و در صورتی که این برنامه ریزی شکل گیرد، ارتباط بهتر و زیباتری در مناسبت های مذهبی و ملی اجرایی خواهد شد.


خاطر نشان می شود،‌ در ادامه این مراسم مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد شیراز به ارائه نقطه نظرات و پیشنهاد های خود پرداختند.