نشست هم اندیشی مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان ارسنجان برگزار شد
نشست هم انديشي مديران کانون هاي فرهنگي هنري مساجد شهرستان ارسنجان برگزار شد

نشست هم اندیشی مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان ارسنجان برگزار شد

نشست هم انديشي مديران کانون هاي فرهنگي هنري مساجد ارسنجان با حضور مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان فارس به ميزباني اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان برگزار شد.
شناسه خبر : 31503 تاریخ انتشار : ۶ آبان ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۰۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان فارس، حجت الاسلام حسین امیدی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس امروز 6 آبان در نشست هم اندیشی مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان ارسنجان با اشاره به توانمندی ها و ظرفیت های موجود در کانون های مساجد، گفت: از ظرفیت دستگاه ها و نهاد های مختلف می توان برای اجرای برنامه ها استفاده کرد که این امر از طریق انعقاد تفاهم هایی با اداره های دولتی که ظرفیت ها و بودجه های فرهنگی دارند، قابل اجراست.


وی افزود: مسئله مهمی که در حال حاضر همه اقشار مختلف مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند، مسئله اقتصادی است که از مبدا مسجد و با همدلی و همکاری اصحاب مسجد پیگیری می شود که در ایام کرونا شاهد اجرای آن در سطح وسیع بودیم.


حجت الاسلام امیدی با بیان اینکه ایجاد درآمد ثابت از طریق ایجاد اشتغال پایدار در مساجد به استقلال مالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کم می کند، تاکید کرد: کانون های مساجد می توانند با شناسایی ظرفیت های محلی در شهر یا روستای محل استقرار مسجد به انجام کار ها درآمدزا بپردازند و به استقلال مالی برسند.


براساس این گزارش، حجت الاسلام حسینعلی بهرامی، امام جمعه شهرستان ارسنجان نیز در این نشست گفت: امروز فرهنگ فوق العاده مظلوم و مهجور واقع شده و بودجه نهاد های فرهنگی بسیار کم است به گونه ای که در اجرای برنامه ها بیشتر از خیرین کمک گرفته می شود.


حجت الاسلام بهرامی با تاکید بر اینکه بیشتر مطالبات مردم اقتصادی است، خاطرنشان کرد: امروز بسیاری از کار ها به صورت جهادی و از دل مردم اجرا می شود.


همچنین، غلامرضا دادوند، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ارسنجان نیز در این نشست گفت: در ایام شیوع ویروس کرونا حجم فعالیت ها کاهش یافته است و برنامه ها به صورت انجام کار های جهادی و با هدف حفظ سلامتی اعضای کانون ها و مردم بیشتر در فضای مجازی دنبال می شود که امیدواریم با رخت بربستن این بیماری برنامه ها نیز به روال خود برگردد.


وی با اشاره به تعامل و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسنجان با مدیران کانون های مساجد شهرستان تاکید کرد: فعالیت مستمر و پرقوت کانون های مساجد شهرستان مایه دلگرمی مجموعه ارشاد است. 


دادوند یادآور شد: کانون های فرهنگی هنری مساجد با فعالیت ها و برنامه های خود می توانند فرهنگ ناب محمدی را گسترش دهند و می توان گفت که برخی از کانون ها در روستا ها فعالیت هایی فراتر از یک اداره را انجام می دهند.


خاطرنشان می شود؛ در این نشست که به میزبانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسنجان برگزار شده بود، مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد طی سخنانی به ارائه گزارش فعالیت ها، بیان مسائل و مشکلات پرداختند و از کانون های فعال شهرستان نیز تجلیل شد.