مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان ممسنی با امام جمعه دیدار کردند
مديران کانون هاي فرهنگي هنري مساجد شهرستان ممسني با امام جمعه ديدار کردند

مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان ممسنی با امام جمعه دیدار کردند

مراسم ديدار مديران کانون هاي فرهنگي هنري مساجد ممسني با امام جمعه شهرستان به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار شد.
شناسه خبر : 31975 تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۲۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان فارس، حجت الاسلام حسین شاکری فر، امام جمعه ممسنی در دیدار با مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد این شهرستان کادر سازی و تربیت انسان ها را از رسالت کانون ها دانست و گفت: کانون فرهنگی و هنری مساجد روی هم یک معنای واحد دارد و آن این است که هر فعالیت فرهنگی و هنری می بایست مرتبط با مسجد باشد و منظور از هنر، هنر دینی است که به تربیت هنرمند دینی منجر می شود.


وی با اشاره به تعداد کانون های فرهنگی و هنری مساجد افزود: از ۳۰۰ روستا و یک صد مسجد در سطح شهرستان ممسنی تنها ۲۰ مسجد دارای کانون است و ضرورت دارد که تعداد کانون ها افزایش یابد.


امام جمعه ممسنی ضمن استماع سخنان مدیران کانون های مساجد حاضر در جلسه، خاطرنشان کرد:  برخی مشکلات بیان شده شهرستانی است و می توان با تعامل و هماهنگی آنها را حل کرد لیکن برخی مسائل عنوان شده از عهده شهرستان خارج است و تدابیر دیگر می طلبد.


حجت الاسلام شاکری فر با انتقاد از فعالیت ادارات به صورت پراکنده و ناهماهنگ، آن را یک ضعف دانست و گفت: اصل و اساس کار ادارات در مساجد بازدهی و ثمر بخشی است و این ناهماهنگی ها خود یک آسیب است که منشا آسیب های دیگر است که اگر زود درمان نشود، خسارات جبران ناپذیری را شاهد خواهیم بود.


براساس این گزارش، سعید محمودی، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ممسنی نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان، گفت: اکنون در ممسنی ۲۰ مسجد دارای کانون فرهنگی هنری است و سه مسجد هم تشکیل پرونده داده است که به زودی تعداد آنها افزایش خواهد یافت. 


وی عدم توجه به ساختار شکل گیری کانون ها را مشکل اصلی دانست و افزود: عدم توجه به پیوست فرهنگی همزمان با عمران مساجد، عدم توجه به ساختار و چارت  تشکیل کانون و عدم هماهنگی فعالیت زیر مجموعه ادارات متولی مساجد نیز از عمده ترین مشکلات درون شهرستانی فعالیت های فرهنگی و هنری در مساجد است.


به گفته محمودی، مشکل اعتبارات و عدم حمایت مالی از کانون ها و عدم مدیریت صحیح و متناسب با نگاه فراجناحی مشکل خارج شهرستان کانون ها می باشد که می طلبد برای هر کدام راهکار مناسب ارائه داد.


سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ممسنی با اشاره به انتخاب مدیران کانون ها گفت: مدیران کانون ها انسان هایی هستند که فقط با انگیزه الهی و برای رضایت خداوند و بدون هیچ چشمداشتی و به صورت اختیاری فعالیت فرهنگی و هنری در مساجد را بدون دریافت هیچ مبلغ حمایتی انجام می دهند که ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری می بایست علت عدم حمایت مالی را بیان کند که از مدیر ستاد استان دعوت کردیم که قول مساعد دادند بعد از وضعیت قرمز شهرستان و در جلسه بعدی حضور پیدا کنند.


محمودی رسالت اصلی کانون های فرهنگی و هنری مساجد را فعالیت در حوزه فرهنگ از قبیل کتاب و کتابخوانی، قرآن، مهدویت، غدیر و فعالیت هنری از قبیل برگزاری کلاس های هنری برای جوانان و نوجوانان  برشمرد و‌ افزود: تربیت نیروی انسانی ماهر و هنرمند دینی وظیفه ماست و انشالله طرح های ما در ادامه در این حوزه ها برنامه ریزی می شود.


وی با اشاره به مشکلات مطرح شده از سوی کانون های فرهنگی و‌هنری مساجد، خاطرنشان کرد: این مشکلات در 2 حوزه سخت افزاری و نرم افزاری است که در حوزه سخت افزاری نداشتن مکان برای دفتر فعالیت یا برگزاری کلاس های قران است و در حوزه نرم افزاری، رفتار های سلیقه ای هیات امنا و برخورد با جوانان و فعالیت های کانون فرهنگی و هنری می باشد که در برخی موارد موجب جدایی و فاصله آنها از مساجد شده است و عدم هماهنگی و تعامل بین پایگاه مقاومت و کانون های فرهنگی و هنری است.