کانون‌های مساجد بهترین مکان برای اجرای آموزش‌های خانواده‌محور هستند
کانون‌هاي مساجد بهترين مکان براي اجراي آموزش‌هاي خانواده‌محور هستند
مدیر ستاد فهما استان فارس؛

کانون‌های مساجد بهترین مکان برای اجرای آموزش‌های خانواده‌محور هستند

حجت‌الاسلام اميدي با بيان اينکه کانون‌هاي مساجد بهترين مکان براي اجراي آموزش‌هاي خانواده‌محور محسوب مي‌شوند، گفت: کانون‌ها شبکه عظيم خانواده‌محور و مسجد پايه هستند.
شناسه خبر : 34259 تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۴:۲۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان فارس، حجت الاسلام حسین امیدی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس امروز 20 دی ماه در دیدار و نشست با حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با اشاره به فعالیت یک هزار و 253 باب کانون فرهنگی هنری در مساجد استان، گفت: اهمیت جایگاه مسجد بر کسی پوشیده نیست و این اهمیت از زمان پیامبر اکرم (ص) تا ظهور امام زمان (عج) که طبق روایات در این مکان مقدس خواهد بود، بارز و آشکار است.


وی با بیان اینکه مسجد همواره جایگاهی برای رشد انسان و تربیت نیرو های مومن بوده است، خاطرنشان داد: تاثیرگذاری مسجد و کارکرد های آن را در دوران های مختلف می توان یافت که از آن جمله دوران دفاع مقدس و دوران همه گیری کروناست که ظرفیت های مردمی در مساجد به میدان آمد.


حجت السلام امیدی با بیان اینکه از زمان پس از پیروزی انقلاب اسلامی نگاه دولت ها به فعالیت های مساجد متفاوت و حمایت ها نیز مختلف بوده است، خاطرنشان کرد: ورود دولت به مساجد به نحوی از طریق تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اتفاق افتاد اما حمایت از کانون ها در مقاطع مختلف متفاوت بود به طوری که در سال های اخیر کاهش یافت.


وی رسالت کانون های فرهنگی هنری مساجد را به نوعی کمک به دولت ها عنوان کرد و با اشاره به فعالیت بیش از 26 هزار باب کانون در مساجد کشور گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد یک شبکه عظیم خانواده محور و مسجد پایه هستند که جذب نوجوانان و جوانان را دنبال می کنند.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس افزود: این کانون ها در اقصی نقاط کشور که حتی اداره ای هم فعالیت ندارد، مشغول اجرای برنامه های مختلف در طول سال هستند و از بستر این مساجد بسیاری از شهدا پرورش یافتند که این امر مسئولیت ما را سنگین تر می کند.


حجت الاسلام امیدی با بیان اینکه در سال های اخیر به دلایل مختلف سرانه کمی به کانون های مساجد اختصاص یافته است، اظهار داشت: آموزش های خانواده محور که در سند فرهنگی استان دیده شده است را از طریق کانون های مساجد می توان اجرایی کرد چرا که ارتباط های قوی بین خانواده، مسجد و مدرسه وجود دارد که می تواند بنیان خانواده را تقویت کند.


وی تقویت حوزه کتاب از طریق تجهیز کتابخانه های مساجد، تاسیس اردوگاه ویژه بچه های مسجد، راه اندازی مرکز تولیدات رسانه ای و حمایت از برنامه های در حال اجرا را در احیای کانون های فرهنگی هنری مساجد موثر دانست و گفت: طی دیداری که با استاندار محترم فارس انجام شد، گزارشی از وضعیت و ظرفیت کانون های مساجد ارائه شد که ایشان گزارش را به دقت مطالعه کردند و در راستای آن دیدار، با دستگاه های اجرایی نیز دیدار هایی برگزار می شود که نتایج به ایشان منتقل خواهد شد.


وی با طرح پیشنهادی خواستار برگزاری نشست شورای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همزمان با جلسه شورای فرهنگ عمومی شد و افزود: حضور و بازدید مدیر کل ارشاد و روسای ادارات تابعه در شهرستان ها می تواند در انگیزه بخشی و اهتمام بیشتر به اجرای برنامه ها موثر باشد که این امر مطالبه مدیران کانون ها نیز است.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس خاطرنشان کرد: مخاطب بسیار عظیمی در کانون های فرهنگی هنری مساجد وجود دارد که نادیده گرفته شده که نیازمند توجه و عزم جدی همه نهاد های فرهنگی است.