نشست مشترک ستاد فهما و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس برگزار شد
نشست مشترک ستاد فهما و کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان استان فارس برگزار شد
با هدف گسترش همکاری‌ها؛

نشست مشترک ستاد فهما و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس برگزار شد

با هدف استفاده از ظرفيت ها و اجراي برنامه هاي مشترک؛ نشست مديران و کارشناسان ستاد هماهنگي کانون هاي مساجد فارس با کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان استان برگزار شد.
شناسه خبر : 34304 تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۴:۲۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان فارس، حجت الاسلام حسین امیدی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس امروز (سه شنبه 21 دی ماه) در دیدار با سعیدرضا کامرانی، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد، گفت: وجه مشترک کانون های مساجد و کانون پرورش فکری در حضور کودکان و نوجونان است که باید برای این قشر از جامعه که در واقع آینده سازان جامعه هستند، با توجه به ظرفیت ها برنامه ریزی مناسب انجام شود.


وی افزود: از نظر اجرای فعالیت اشتراک های زیادی بین کانون های مساجد و کانون پرورش فکری کودکان وجود دارد که با انعقاد تفاهم نامه مشترک می توان به نتایج خوبی دست پیدا کرد و ظرفیت ها نیز مورد استفاده قرار گیرد.


حجت الاسلام امیدی خاطرنشان کرد: با کانون پرورش فکری و فعالیت ‌های تخصصی آن آشنا هستم و استفاده از ظرفیت ‌های موجود در کانون پرورش با حضور مربیان و کارشناسان متخصص و توانمند می تواند به هم‌افزایی و هم‌گرایی منجر شود.


حجت الاسلام امیدی با اشاره به فعالیت 680 کتابخانه مخزن دار و باز در مساجد استان فارس، ادامه داد: قصه گویی به عنوان هنر مورد علاقه کودکان و نوجوانان مطرح است که امروزه در کانون پرورش فکری به عنوان یک رشته تخصصی در قالب جشنواره های ملی و استانی به آن پرداخته می شود و از این هنر می توان در راستای ترویج فرهنگ کتاب و مطالعه در کتابخانه های مساجد نیز استفاده کرد.


براساس این گزارش، سعیدرضا کامرانی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و سابقه حضور کانون پرورش فکری در عرصه تعلیم و تربیت گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، به امور فرهنگی، هنری و ادبی مرتبط با کودکان و نوجوانان به عنوان تخصصی‌ترین نهاد متولی اشتغال دارد. هر چند دستگاه‌های اجرایی دیگر کشور هم به این حوزه وارد شده‌اند که هم حسن است و هم در مواردی مشکلاتی را به وجود می‌آورد اما کانون همچنان به عنوان تخصصی‌ترین پایگاه در حوزه کودک و نوجوان فعالیت می‌کند و با تولید محتوای مناسب، نسل جدید را با محتواهای به روز و مناسب آشنا، در تربیت آنان نقش اساسی ایفا و کودکان و نوجوانان را در تراز جمهوری اسلامی تربیت می‌کند.


مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس افزود: ۵۸ مرکز فرهنگی هنری ثابت، سیار و پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان با حضور مربیان و کارشناسان توانمند، پذیرای کودکان و نوجوانان است و در ایام همه‌گیری ویروس کرونا نیز فعالیت‌ها مختل نشده و کانون در فضای مجازی با برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی و عمومی به رسالت خود عمل می‌کند.


خاطرنشان می شود؛ در این دیدار با حضور کارشناسان ستاد هماهنگی کانون های مساجد فارس و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در خصوص بهره گیری از ظرفیت هایی از جمله کانون زبان، تقویت ارتباط کانون های مساجد و مراکز کانون پرورش فکری در استان، معرفی هنرمندان مسجدی به ویژه در بخش تولیدات رسانه ای نظیر انیمیشن و فیلم سازی و استفاده از ظرفیت جامعه بانوان مسجدی در تربیت کودکان و نوجوانان بحث و تبادل نظر شد و قرار است پس از برگزاری جلسه‌ های کارشناسی در قالب انعقاد تفاهم نامه، برنامه‌ هایی از طرف هر دو نهاد به اجرا درآید.