بازدید از کانون فرهنگی هنری مسجد «رسول اعظم (ص)» شیراز /اردوی جهادی و رویکرد تربیتی نوجوانان در اولویت برنامه های کانون
بازديد از کانون فرهنگي هنري مسجد «رسول اعظم (ص)» شيراز /اردوي جهادي و رويکرد تربيتي نوجوانان در اولويت برنامه هاي کانون

بازدید از کانون فرهنگی هنری مسجد «رسول اعظم (ص)» شیراز /اردوی جهادی و رویکرد تربیتی نوجوانان در اولویت برنامه های کانون

مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي فارس با همراهي مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فهماي استان، از کانون فرهنگي هنري مسجد «رسول اعظم (ص)» شيراز ديدار کرده و در جريان فعاليت‌هاي اعضاي اين کانون قرار گرفتند.
شناسه خبر : 35475 تاریخ انتشار : ۵ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۲۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان فارس: «حمیدرضا قانعی»، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و حجت الاسلام «حسین امیدی»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فهمای استان شامگاه چهارشنبه 4 بهمن ماه از کانون فرهنگی هنری مسجد «رسول اعظم (ص)» شیراز بازدید کردند.


«حمیدرضا قانعی»، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در این بازدید با بیان اینکه مساجد در تاریخ انقلاب همواره بهترین مکان برای استعدادیابی نوجوانان بوده اند، گفت: مهم ترین کار و ماندگار ترین فعالیت فرهنگی تعمیق باور های دینی و اعتقادی است و توسعه مهارت های فردی و اجتماعی مسجدی ها از دیگر امور مورد نیاز نوجوانان و اهالی مساجد است.


وی افزود: باید به سمت اجرای برنامه های فرهنگی در مساجد برویم و اداره کل و کانون های مساجد می توانند آموزش های فعالیت های فرهنگی و اجتماعی را مهیا کنند.


 قانعی با قدردانی از فعالیت های اجرایی کانون فرهنگی هنری مسجد «رسول اعظم (ص)» شیراز خاطرنشان کرد: مسجد «رسول اعظم (ص)» محله فضیلت همواره در جذب و بکارگیری و نخبه پروری جوانان و نوجوانان زبانزد اهالی فرهنگ و این مسجد در بسیاری از فعالیت های فرهنگی شیراز پیشتاز و نقش آفرین بوده است.


 بر اساس این گزارش، حجت الاسلام «حسین امیدی»، مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس نیز در بازدید از کانون فرهنگی هنری مسجد «رسول اعظم (ص)» شیراز گفت: هر چه بهتر بتوانیم بیشتر فعالیت مساجد را مورد توجه قرار دهیم و یک خط مشی در حوزه جوانان و نوجوانان شکل گیرد، بیشتر می توان شاهد پیشرفت بود و باید به طور ویژه برای این عزیزان وقت گذاشت.

 
وی خاطرنشان کرد: اصل حضور نوجوان و جوان در مساجد خیلی خوب است اما اگر برنامه نداشته باشد، ریزش اتفاق می افتد.


حجت الاسلام امیدی با تاکید بر اینکه عزیزانی که دغدغه مسجدی دارند باید تلاش کنند و جوانان را جذب کنند، افزود: تمام و تلاش می کنیم که قلب و ذهن جوان و نوجوان به حوزه دین جذب کنیم و این نیاز به یک هنر خاص وجود دارد.


این گزارش می افزاید: «مجید غنی»، مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد «رسول اعظم (ص)» شیراز در این بازدید با ارائه گزارشی از برنامه های اجراشده در کانون، گفت: در مناسبت های ملی و مذهبی برنامه های خاص مشترک کانون و پایگاه مقاومت «عشاق المهدی (عج)» در مسجد اجرا می شود که مورد استقبال عموم نیز قرار گرفته است.


وی از اجرای طرح «سه شنبه های مهدوی» و برگزاری اردو های تفریحی و زیارتی ویژه نوجوانان و جوانان خبر داد و افزود: بحث تربیتی نیز با حضور اساتید مختلف در اولویت برنامه های کانون دنبال می شود و بسته های کمک معیشتی نیز در ایام مبارزه با بیماری کرونا توزیع شده است.


 خاطرنشان می شود؛ در این بازدید طی برگزاری نشستی در خصوص برگزاری برنامه های فرهنگی در مسجد بحث و تبادل نظر و فعالیت های کانون نیز معرفی شد.