شاهد حرکت فزاینده‌ای در عرصه فعالیت‌های مسجدی هستیم/تلاش مستمر رمز جذب نسل جوان به مسجد
شاهد حرکت فزاينده‌اي در عرصه فعاليت‌هاي مسجدي هستيم/تلاش مستمر رمز جذب نسل جوان به مسجد
سرپرست ستاد فهما استان تهران؛

شاهد حرکت فزاینده‌ای در عرصه فعالیت‌های مسجدی هستیم/تلاش مستمر رمز جذب نسل جوان به مسجد

براتي در جريان برگزاري مراسم سالروز تاسيس کانون‌هاي مساجد که به ميزباني ستاد فهما استان فارس برگزار مي‌شد، اظهار کرد: شاهد حرکت فزاينده‌اي در عرصه فعاليت‌هاي مسجدي هستيم؛تلاش مستمر رمز جذب نسل جوان به مسجد است.
شناسه خبر : 35758 تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۴:۴۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان فارس، حسین براتی، امروز (15 اسفند) در همایش بزرگداشت سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد که در تالار حافظ شیراز برگزار شده بود، طی سخنانی اظهار کرد: مسجد یکی از خاستگاه های جدی حضور مردم در جامعه محسوب می شود و می تواند در سطح جامعه بیش از پیش نقش آفرینی داشته باشند.


سرپرست ستاد فهما استان تهران ضمن گرامیداشت 18 اسفندماه؛ سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد، افزود: این ظرفیت گران سنگ را پاس می داریم چراکه فعالیت مبارکی است؛ اساسا این رفتار های جمعی برای همه ارادت مندان به انقلاب اسلامی، پیام روشنی دارد که عبارت است از اینکه که حوزه مساجد حوزه ای پویا و بیدار است و دغدغه برای دیده شدن دارد که بتواند رشد را ادامه دهد.


براتی با اشاره به فعالیت 26 هزار کانون فرهنگی هنری در مساجد کشور، خاطرنشان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد در روز 18 اسفند سال 1371 تاسیس شدند که از همان ابتدا فعالیت های مختلفی را تحت نظارت امام جماعت اجرا می کردند.


سرپرست ستاد فهما استان تهران با اشاره به تعامل کانون های فرهنگی هنری و بسیج در مساجد، اظهار داشت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری در این خصوص، کمترین فاصله معنادار و کمترین نقص در حسن ارتباط کانون و بسیج را شاهد بوده و هستیم و تاکنون گزارشی دریافت نشده است که فاصله ای بین کانون و بسیج وجود داشته باشد.


وی همچنین افزود: امام جماعت، فرمانده پایگاه و مدیر کانون برای حفظ و نگهداشت جوانان فعالیت مناسب انجام می دهند و این اتفاق بار مسئولیتی ما را صدچندان می کند که برای جذب و نگهداشت اعضای کانون های مساجد تلاش مضاعف داشته باشیم.


براتی با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در کانون های مساجد استان فارس، گفت: حرکت رو به رشد و فزاینده ای را در حوزه برنامه ریزی مساجد به طور ملموس حس کردم و همه دستگاه ها با همدلی فعالیت هایی در حوزه کانون ها بر می دارند.

گفتنی است همایش بزرگداشت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد با حضور آیت الله دکتر لطف الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، حجت الاسلام حسین امیدی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد فارس، مسئولانی استانی، نمایندگان شورای اسلامی شهر شیراز، جمعی از ائمه جماعات، مدیران کانون های فرهنگی هنری، مسئولان سپاه فجر و بسیج در تالار حافظ شیراز برگزار شد که با تجلیل از منتخبین همراه بود.