بزرگداشت سالروز تاسیس کانون‌های مساجد، فرصت خوبی برای بازاندیشی نقش مسجد در جامعه است
بزرگداشت سالروز تاسيس کانون‌هاي مساجد، فرصت خوبي براي بازانديشي نقش مسجد در جامعه است
نماینده ولی فقیه در استان فارس:

بزرگداشت سالروز تاسیس کانون‌های مساجد، فرصت خوبی برای بازاندیشی نقش مسجد در جامعه است

آيت الله دژکام بزرگداشت سالروز تاسيس کانون هاي مساجد را فرصت خوبي براي بازانديشي نقش مسجد در جامعه دانست و تاکيد کرد: مسجد بايد با حال و هواي معنوي خود به انجام امور بپردازد.
شناسه خبر : 35762 تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۵:۱۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان فارس، آیت الله دکتر لطف الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز (15 اسفند) در همایش بزرگداشت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد که در تالار حافظ شیراز برگزار شده بود، گفت: جلسه امروز برای بزرگداشت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی مساجد، فرصت خوبی برای بازاندیشی در مقوله مسجد و نقش مسجد در جامعه اسلامی و تلاش برای آبادی مسجد است.


امام جمعه شیراز افزود: به کار گرفتن ادب و هنر برای پیشبرد اهداف فرهنگی بسیار موثر است و به گفته مقام معظم رهبری مدظله العالی استفاده از ادب و هنر در مقوله های فرهنگی بسیار مهم است.


آیت الله دژکام خاطرنشان کرد: امام جماعت و روحانیت باید مسجد را مدیریت کنند تا فضای روحانی و مذهبی و دینی مسجد حفظ شود و از وقوع آسیب ها جلوگیری شود.


وی با تاکید بر اجرای طرح مسجد محوری گفت: محوریت مساجد در محلات موجب نظم دادن به امور می شود و امام جماعت دارای توان ایجاد میدان برای فعالیت های مختلف سایر افراد جامعه است که این هنرمندی و مدیریت امام جماعت را می طلبد.


نماینده ولی فقیه در استان فارس همچنین گفت: مسجد باید با حال و هوای معنوی خود به انجام امور بپردازد و در دور جدید مدیریت های استان شاهد انتصاب چند مدیر پای کار انقلابی و مسجدی هستیم که امیدواریم تبعات خوبی در این حوزه داشته باشد.


آیت الله دژکام با اشاره به حمایت های مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: در حوزه های فرهنگی شاهد حمایت های خوبی از سوی مدیران جوان استان هستیم که امیدواریم شاهد افزایش این اقدامات باشیم.