اعلام آمادگی شهرداری شیراز برای اجرای فعالیت های فرهنگی در مساجد
اعلام آمادگي شهرداري شيراز براي اجراي فعاليت هاي فرهنگي در مساجد
معاون فرهنگی شهردار شیراز:

اعلام آمادگی شهرداری شیراز برای اجرای فعالیت های فرهنگی در مساجد

مشفقيان در مراسم سالروز تاسيس کانون هاي مساجد ضمن اعلام آمادگي شهرداري شيراز براي اجراي فعاليت هاي فرهنگي در مساجد، گفت: طرح مسجدمحوري در مساجد شيراز اجرا مي شود.
شناسه خبر : 35763 تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۵:۱۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان فارس، مصطفی مشفقیان، معاون فرهنگی شهردار شیراز امروز (15 اسفند) در همایش بزرگداشت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد که در تالار حافظ شیراز برگزار شده بود، گفت: مسجد باید با توجه به بافت محل استقرار خود به ارائه طرح های فرهنگی بپردازد و به ایجاد فصای برای بازی کودکان، قرائت خانه و کارآگاهی برای برگزاری کلاس ها بپردازد و یک سری برنامه ها در حوزه آسیب ای اجتماعی و سواد رسانه ای شکل دهد و از اهالی محل برای اقدامات استفاده کند.  


رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز تاکید کرد: تلاش داریم تا در سال جدبد فعالیت های فرهنگی اجتماعی و گردشگری در مساجد شکل دهیم.


وی با بیان اینکه برای انجام امور فرهنگی توسط مساجد در شهرداری شیراز فراخوان اعلام می کنیم، اضافه کرد: مساجد را در شهر شیراز در حکم یک فرهنگسرا دیده ایم و با افتخار با همکاری مساجد و اصحاب آن طرح های مختلفی را در شیراز به اجرا در می آوریم و مساجدی که مایل هستند از خدمات استفاده کنند می توانند ورود پیدا کنند.


مشفقیان از اجرای طرح مسجدمحوری در مساجد شیراز خبر داد و افزود: در طرح مسجد محوری به دنبال این هستیم که مساجد پس از نماز صبح تا ابتدای شب، برنامه های مختلف داشته باشند و این طرح از سال 1392 در تهران کلید خورده و آنچه در شیراز دنبال می کنیم نسخه بروز شده آن است.


معاون فرهنگی شهردار شیراز تاکید کرد: این طرح دارای رویکرد فرهنگی و اجتماعی است و امیدوارم این طرح باعث تعالی شود و آمادگی داریم انتقال تجربه به شهرستان ها را نیز داشته باشیم.