تجلیل از اصحاب رسانه فعال در حوزه کانون های مساجد استان فارس
تجليل از اصحاب رسانه فعال در حوزه کانون هاي مساجد استان فارس
در آستانه 18 اسفند؛

تجلیل از اصحاب رسانه فعال در حوزه کانون های مساجد استان فارس

در آستانه فرارسيدن سالروز تاسيس کانون هاي فرهنگي هنري مساجد نشست خبري مدير ستاد کانون هاي فهما فارس همراه با تجليل از اصحاب رسانه فعال در اين حوزه برگزار شد.
شناسه خبر : 35803 تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۴:۰۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان فارس، حجت الاسلام «حسین امیدی» امروز (دوشنبه 16 اسفند) در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت: ۱۸ اسفند سالروز تاسیس کانون های مساجد را پیش رو داریم که به طور خاص برنامه هایی برای بزرگداشت این روز در استان فارس درنظر گرفته شده است.


مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس ضمن تشریح فعالیت ها، افزود: در سالی که گذشت در سامانه «بچه های مسجد»، 12 کانون مساجد فارس در رواق های مختلف منتخب شدند و در موضوع قلم، کانون «منتظران ظهور» شهر کازرون رتبه برتر شایسته تقدیر کشوری را اخذ کرد.


حجت الاسلام امیدی با اشاره به برگزاری رویداد «فهما» گفت: این رویداد، مسابقه ای بین تمام کانون های مساجد کشور است که امسال برای سومین سال برگزار شد و شاهد حضور کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس در آن بودیم.


وی ادامه داد: در سطح استان یک هزار و ۲۵۲ کانون فرهنگی مسجد داریم و تعداد اعضای ثبت شده این کانون ها ۸۲ هزار و ۳۸۴ نفر است و همچنین در مساجد استان ۶۸۰ کتابخانه داریم که یک هزار و ۲۴۰ نفر اعضای ثابت کتابخانه ها هستند.


حجت الاسلام امیدی عنوان کرد: در سال گذشته سه شنبه های تکریم با هدف بزرگداشت خانواده های معظم شهدای استان برگزار شد و فیلم منصور به صورت ویژه و فیلم های جشنواره «عمار» برای کانون های مساجد استان اکران شد و نمایش «بیرق ماندگار» برای کانون ها به اجرا درآمد.


حجت الاسلام امیدی اضافه کرد: کارگروه مساجد دهه فجر و دهه کرامت توسط ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس به انجام رسید و در بحث مبارزه با کرونا، روحانیون کانون های مساجد در تغسیل بیماران کرونایی اقدامات موثری به انجام رسانده اند.


وی تاکید کرد: در توزیع بسته های معیشتی، کانون های فرهنگی هنری مساجد استان با همکاری سپاه و بسیج به صورت ماهانه فعالیت دارند و در بحث پرداخت معوقات و اجاره ها، کانون «مدینه النبی» شیراز به صورت ویژه عمل کرد که مورد توجه رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) قرار گرفت.


حجت الاسلام امیدی ادامه داد: در رسیدگی به بیماران کرونایی و همراه بیمار بودن، برگزاری یادواره برخی شهدای دفاع سلامت مانند شهید «رحیمی»، شهیده مدافع سلامت، تجلیل از خانواده شهدای امنیت مانند شهید «جعفری» و شهید «رنجبر» با حضور در منزل شهدا، در حوزه مسایل ورزشی برگزاری چندین دوره مسابقه بین مساجد به صورت جام فوتبال و فوتسال سردار سلیمانی و سایر سرداران شهید، کانون های فرهنگی مساجد همواره میدان داری کرده اند.


خاطرنشان می شود؛ در پایان این نشست خبری از اصحاب رسانه و خبرنگاران فعال در سومین رویداد ملی فهما و انعکاس اخبار فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس تجلیل به عمل آمد.