میزبانی مسجدالرسول (ص) از مدیران کانون‌های مساجد و مدیر عامل بنیاد حضرت مهدی موعود (عج) فارس
ميزباني مسجدالرسول (ص) از مديران کانون‌هاي مساجد و مدير عامل بنياد حضرت مهدي موعود (عج) فارس
همزمان با 18 اسفند در شیراز صورت پذیرفت؛

میزبانی مسجدالرسول (ص) از مدیران کانون‌های مساجد و مدیر عامل بنیاد حضرت مهدی موعود (عج) فارس

همزمان با سالگرد تاسيس کانون هاي فرهنگي هنري مساجد مدير ستاد فهماي فارس و مديران کانون هاي منتخب شيراز با مدير عامل بنياد حضرت مهدي موعود (عج) استان ديدار کردند.
شناسه خبر : 35957 تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۷:۲۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان فارس، آیت الله «علیرضا حدائق» امروز (18 اسفند) همزمان با سالگرد تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد در دیدار با جمعی از مدیران کانون های منتخب شیراز گفت: طبق روایات هر کسی که فردی را احیا کند انگار همه انسان ها را احیا کرده است و این احیا با احیای تربیتی و معنوی شکل می گیرد.


مدیر عامل بنیاد و موسسه فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان فارس با تاکید بر اینکه کاری با ارزش تر و پر ثواب تر از کار فرهنگی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: مشورت گرفتن سرعت بخشی به کار ها می دهد و لازم است مسئولین کانون ها از تجارب همدیگر استفاده کنند.


رئیس حوزه علمیه «منصوریه» شیراز ادامه داد: طراز معماری اسلامی باید مسجد باشد، گاهی شهرک می سازیم ولی مسجد در آن دیده نشده است و مسجد باید محور و طراز کار باشد.


وی با اشاره به نقش امام جماعت در مدیریت مسجد، توصیه کرد: موفق امام جماعتی است که با مردم وقت می گذارد پس در هدایت مردم خستگی ناپذیر باشید.


آیت الله حدائق گفت: روحیه تعامل و همکاری در دولت جدید وجود دارد و مردم توقع دارند انتظارات شان برآورده شود و اگر موضوع فرهنگ در جامعه درست شد، موضوع اقتصاد هم درست می شود.


براسا این گزارش، حجت الاسلام «حسین امیدی» نیز در این دیدار ضمن تشریح برنامه های صورت گرفته در سالجاری گفت: بیش از یک هزار و 253 کانون فرهنگی هنری در مساجد فارس و نزدیک به 300 کانون در شیراز فعالیت می کنند.


مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس خاطرنشان کرد: کانون های مساجد در هر مسجدی حتی در روستای دورافتاده هم مشغول به فعالیت هستند و در سامانه «بچه های مسجد» 82 هزار نوجوان و جوان مسجدی به عنوان عضو کانون های مساجد فارس ثبت شده اند.


حجت الاسلام امیدی افزود: کانون های مساجد در 29 موضوع فعالیت دارند در همدلی و کمک های مومنانه با همکاری بسیج در دوره کرونا بچه های مسجدی پای کار بودند و در بحث رفع آسیب های اجتماعی برخی مساجد ورود پیدا کرده اند.


وی با تاکید بر اینکه در سال های آینده جهشی در حوزه فعالیت های مسجدی خواهیم داشت، اظهار داشت: برای جذب جوانان و نوجوانان اتفاق مناسبی روی می دهد.


خاطرنشان می شود؛ در این دیدار که به میزبانی مسجد الرسول (ص) شیراز برگزار شد، کارشناسان ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان فارس و جمعی از ائمه جماعات و مدیران کانون های منتخب مساجد شیراز حضور داشتند.