شهرداران مناطق 9 و 11 شیراز با حضور در ستاد فهمای فارس 18 اسفند را تبریک گفتند
شهرداران مناطق 9 و 11 شيراز با حضور در ستاد فهماي فارس 18 اسفند را تبريک گفتند

شهرداران مناطق 9 و 11 شیراز با حضور در ستاد فهمای فارس 18 اسفند را تبریک گفتند

همزمان با 18 اسفند؛ سالگرد تاسيس کانون هاي فرهنگي هنري مساجد شهرداران مناطق 9 و 11 شيراز با حضور در ستاد فهماي فارس اين مناسبت را گرامي داشتند.
شناسه خبر : 35961 تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۸:۳۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان فارس، حجت الاسلام «حسین امیدی» امروز (18 اسفند) همزمان با سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد در دیدار با شهردار منطقه 11 شیراز گفت: از مساجد به عنوان یک ظرفیت می توان نهایت بهره برداری کرد و وقتی هم افزایی و مشارکت بین مسجد و شهرداری انجام شود باعث تغییر نگاه مردم به این 2 نهاد خواهد شد چرا که هر 2 وجه مشترک حضور عامه مردم دارند.


مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس با بیان اینکه حضور شهردار منطقه در مسجد می تواند مایه قوت قلب باشد، تاکید کرد: هر چه ارتباط بین این 2 نهاد مردمی بیشتر شود، حال مردم تغییر می کند و می توان به صورت میز خدمت در مساجد شکل گیرد. 


وی همچنین خاطرنشان کرد: ظرفیت مساجد را می توان در اختیار منطقه شهرداری قرار داد چرا که مسجد محل رجوع مردم است.


براساس این گزارش، «شهرام سبزیان فرد» نیز در این دیدار گفت: همکاری با حسینیه و مساجد باید بیشتر شود که در منطقه ما تعداد حسینیه و مساجد کم نیست و سعی شده تا به حسینیه و مساجد کمک شود و در سه ماه گذشته باعث افزایش رضایت مندی در مساجد شده است.


شهردار منطقه 11 شیراز با تاکید بر اینکه خروجی همکاری و مساعدت بین دستگاهی، برای مردم دارد، افزود: در حوزه شهرسازی و معماری اسلامی و ایرانی مسجد، قلب تپنده محلات است و امروز بسیاری از حوزه مدیریت شهری اتفاق نظر دارند که ساخت فرهنگسرا ایجاد فرهنگ نمی کند و باید به این سو برویم که به محل تجمع مردم رجوع شود که همان مسجد است.


رونق بخشی به مساجد باید در برنامه ها در اولویت باشد


«سید جواد افضلی» نیز در دیدار دیگری که به مناسبت سالگرد تاسیس کانون های مساجد برگزار شد، گفت: مسجدمحوری در برنامه های محله ای بسیار مهم است چرا که بسیاری از امور توسط رسول اکرم (ص) در مسجد انجام می شده و مسائل فرهنگی و اجتماعی نیز در آموزه های دینی مسلمانان به صورت متعدد بیان شده است.


شهردار منطقه 9 شیراز با تاکید بر همکاری متقابل شهرداری و کانون های مساجد فعال در این منطقه، افزود: رونق بخشی به مساجد باید در برنامه ها در اولویت باشد چرا که استفاده از ظرفیت کانون های مساجد در کاهش آسیب های اجتماعی ضروری است.


وی با بیان اینکه هم افزایی نهاد ها باعث افزایش راندمان و نتیجه بخشی فعالیت ها می شود، خاطرنشان کرد: بالابردن سطح آگاهی و کیفیت زندگی مردم در محله ها بسیار مهم است که در قالب انعقاد تفاهم نامه های همکاری مشترک می توان به آن پرداخت.


خاطرنشان می شود؛ در پایان این دیدار که با حضور کارشناسان ستاد هماهنگی کانون های مساجد فارس، «بتول معلم»، معاون فرهنگی و «یحیی حقیقی»، معاون خدمات شهری شهرداری منطقه 9 شیراز همراه بود، با اهدای لوح تقدیر، سالگرد تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد گرامی داشته شد.