برگزاری همایش «بررسی جایگاه حضرت خدیجه(س) در جهان اسلام» به همت کانون «منتظران ظهور» کازرون
برگزاري همايش «بررسي جايگاه حضرت خديجه(س) در جهان اسلام» به همت کانون «منتظران ظهور» کازرون

برگزاری همایش «بررسی جایگاه حضرت خدیجه(س) در جهان اسلام» به همت کانون «منتظران ظهور» کازرون

همايش «بررسي جايگاه حضرت خديجه(س) در جهان اسلام» با رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي به همت کانون فرهنگي هنري «منتظران ظهور» کازرون برگزار شد.
شناسه خبر : 36789 تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۳:۱۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان فارس، زينب زراعت پيشه، مسئول امور بانوان کانون فرهنگي هنري «منتظران ظهور» کازرون در اين همايش ضمن عرض تسليت سالروز ارتحال حضرت خديجه (س) اظهار داشت: دهم ماه مبارک رمضان هر سال يادآور يکي از تلخ‌ترين برگ‌هاي تاريخ اسلام است. روزي است که در و ديوار مکّه مکرّمه عزادار بانويي است که در روزهاي غربت اسلام تمام هستي و ثروتش را فداي اسلام کرد تا جهان آواي توحيد را بشنود.


وي با اشاره به اينکه حضرت خديجه (س)، در سراسر عمر شريفش يار و همراه پيامبر عظيم الشأن اسلام (ص) بود، عنوان کرد: دورانديشي، عفت، پاکدامني، شرافت، شکيبايي، صاحب انديشه از ويژگي ها و شاخصه هاي بارز حضرت خديجه بوده است.


مسئول امور بانوان کانون فرهنگي هنري «منتظران ظهور» کازرون با بيان اينکه حضرت خديجه(س) هر چه داشت در راه خدا داد و تمام وجودش پيروي و حمايت از پيامبر بود، خاطرنشان کرد: حضرت خديجه(س) يکي از چهار زن سرور زنان عالم شناخته شد و خداوند در برابر ناسزايي که بعد وفات عبدالله پسر پيامبر گفته بودند، دختري به خديجه عطا فرمود که از نظر مهرباني و حمايت از پدر و همسر يگانه بود و با نزول سوره کوثر،  به لقب کوثر متصف شد و دختر اين مادر هم به عنوان يکي از زنان سرور زنان عالم شناخته شد.


اين فعال فرهنگي با بيان اينکه حضرت خديجه (س) علاوه بر حمايت‌هاي اقتصادي از نظر اخلاقي و عاطفي نيز بزرگ‌ترين حامي پيامبر اکرم (ص) محسوب مي‌شد، تصريح کرد: ايشان فضاي کاملاً امن و آرام و سراسر با محبتي را براي حضرت فراهم آورده بودند تا حدي که بعد از نخستين مواجهه وحياني پيامبر و دشواري رسالتي که بر عهده ايشان نهاده شده بود حضرت خديجه (س) بود که به عنوان نخستين فرد از پيامبر اکرم (ص) حمايت کرد و به رسالت ايشان ايمان آورد تا حضرت به راحتي بتواند بار رسالت را به دوش بکشاند.


زراعت پيشه ابراز داشت: حضرت خديجه (س) در عصر جاهليت در بين زنان منحصر به فرد بود و به همين جهت در دوره جاهليت به طاهره و پاکدامني معروف بود.


اين استاد دانشگاه با اشاره به اينکه اموال حضرت خديجه (س) در سخت‌ترين شرايط تحريم اقتصادي بهترين پشتوانه براي احيا و گسترش نهضت جهاني اسلام به شمار مي‌رفت، يادآور شد: حضرت خديجه (س) به شأن و جايگاه پيامبر خاتم اشراف و آگاهي کامل داشت و اين مواجهه با پيامبر اکرم (ص) بيانگر ولايتمداري اين بانوي عظيم شأن تاريخ اسلام است.


وي در خاتمه تصريح کرد: اگر نخبگان جوامع اسلامي از سيره آن حضرت پيروي کنند، امروز شاهد ضعف و تفرقه در جهان اسلام نخواهيم بود و به يقين چنانچه زواياي گوناگون زندگي آن حضرت براي نوجوانان و جوانان به خوبي ترسيم شود، به سراغ الگوهاي غربي نخواهند رفت.