هم‌افزایی کانون‌های مساجد استان فارس و دانشگاه علوم پزشکی شیراز در راستای ارتقای فرهنگ سلامت
هم‌افزايي کانون‌هاي مساجد استان فارس و دانشگاه علوم پزشکي شيراز در راستاي ارتقاي فرهنگ سلامت

هم‌افزایی کانون‌های مساجد استان فارس و دانشگاه علوم پزشکی شیراز در راستای ارتقای فرهنگ سلامت

در راستاي بهره‌مندي از ظرفيت مساجد در ارتقاي فرهنگ سلامت؛ مدير ستاد کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان فارس و رئيس دانشگاه علوم پزشکي شيراز ديدار و تبادل نظر کردند.
شناسه خبر : 37343 تاریخ انتشار : ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۴:۵۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان فارس، حجت الاسلام «حسین امیدی»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس، روز یکشنبه 11 اردیبهشت ماه در دیدار با «سید وحید حسینی»، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سلامت و تجلیل از زحمات ارزنده کادر درمان در دوران شیوع کرونا، گفت: در ایام شیوع ویروس کرونا مساجد به کمک کادر درمان آمدند و فعالیت های چشمگیر و خودجوشی را به انجام رساندند.

 

وی با اشاره به اینکه قریب یکهزار و 500 باب کانون فرهنگی هنری در مساجد مرکز و جنوب استان فارس فعالیت دارد، خاطرنشان کرد: در برخی مساجد به صورت میانگین یکصد نوجوان و جوان به فعالیت مشغول هستند که این ظرفیتی است که می توان از آن در حوزه سلامت و درمان استفاده کرد.

 

حجت الاسلام امیدی با اشاره به اهداف برگزاری این دیدار، تاکید کرد: این دیدار به دنبال توصیه دکنر «محمدهادی ایمانیه»، استاندار فارس مبنی بر تعامل دانشگاه علوم پزشکی و کانون های مساجد برگزار شده است و با انعقاد تفاهم نامه درصدد هستیم تا با اجرای طرح های مشترک و بهره گیری از ظرفیت مساجد در ارتقای حوزه سلامت استفاده کنیم.

 

براساس این گزارش، «سید وحید حسینی»، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این دیدار گفت: مشتاق هستیم که با مسجد ارتباط علمی داشته باشیم چرا که بزرگترین کاری که حضرت امام (ره) انجام داد این بود که مسجد را محور همه فعالیت ها قرار داد و امروز نیز مقام معظم رهبری بر این موضوع تاکید فرموده اند که مسجد باید در برنامه ها محور باشد.


وی تاکید کرد: فرق ما با دنیا این است که ما مسجد و ولایت فقیه داریم و نیاز ما به مسجد بیش از نیاز مسجد به ماست بنابراین در قالب ارتباط موثر با مسجد و برنامه های تعاملی مشترک می توان خدمات زیادی را به مردم ارائه کرد و از فضای معنوی این مکان مقدس نیز بهره مند شد.


حسینی با بیان اینکه در قالب اردو های علمی می توان برنامه های جذابی برای نوجوانان و جوان مسجدی برنامه ریزی کرد، گفت: در قالب اردو نوجوانان می توانند از برج پژوهشی و کلاس های آموزشی درس اساتید شرکت کنند زیرا اساتیدی در دانشگاه علوم پزشکی مشغول تدریس هستند که در مباحث مذهبی و فقهی نیز صاحب نظر و صاحب فکر هستند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه با اشاره به تاثیر اردو های علمی، خاطرنشان کرد: در بازدید های نوجوانان و جوانان شاهد خواهیم بود که انگیزه ادامه تحصیل و پژوهش در رشته های پژشکی نیز ایجاد شود و مسائل بهداشتی نیز از بین برود.