مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد منطقه 2 شیراز مهمان «ساعت همدلی» شدند
مديران کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد منطقه 2 شيراز مهمان «ساعت همدلي» شدند

مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد منطقه 2 شیراز مهمان «ساعت همدلی» شدند

نشست کانون هاي فرهنگي هنري مساجد منطقه 2 شيراز با عنوان «ساعت همدلي» به ميزباني ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان فارس برگزار شد.
شناسه خبر : 37722 تاریخ انتشار : ۳ خرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۶:۴۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان فارس، حجت الاسلام «حسین امیدی»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس امروز 3 خردادماه  در نشست کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه 2 شیراز با عنوان «ساعت همدلی» با اشاره به اهداف برگزاری این نشست، گفت: این نشست با هدف آشنایی کانون های مساجد مناطق مختلف شیراز با عنوان «ساعت همدلی» برگزار می شود تا فرصتی برای تبادل تجربه های فرهنگی و تربیتی مدیران و فعالان فرهنگی مساجد فراهم آید.

 

حجت الاسلام امیدی بیان نقطه نظرات، پیشنهادات و انتقادات را از دیگر اهداف این نشست برشمرد و تاکید کرد: اولین جلسه با حضور کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه 2 شیراز برگزار شده است و هر هفته برنامه بازدید از کانون های شیراز با حضور «حمیدرضا قانعی»، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با عنوان «هم پای محراب» و نشست کانون های مساجد شهرستان های استان نیز با عنوان «مسجد؛ هسته مقاومت» برگزار می شود.


وی با گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر و یاد و خاطره شهدا، گفت: در اهمیت جایگاه مساجد همین بس که بسیاری از علما، بزرگان و شهدا از خادمین مساجد بوده اند و طبق روایات هرکس در راه عمران و آبادی مساجد گام بردارد، ماجور درگاه باریتعالی است.

مدیر ستاد کانون های مساجد فارس با بیان اینکه خدمت به مسجد یک نعمت الهی است، اظهار داشت: در این نشست ها به دنبال این هستیم تا ظرفیت های فرهنگی، دینی و هنری مساجد شناسایی و معرفی شود و بتوانیم به ارائه خدمات به ویژه در حوزه اوقات فراغت کانون های مساجد بپردازیم.


براساس این گزارش، در نشست «ساعت همدلی»؛ مدیران و رابطان کانون های فرهنگی هنری «مسجد النبی (ص)»، «اندیشه مطهر» مسجد صاحب الزمان (عج)، «منهاج المهدی (عج)» مسجد المهدی (عج)، «شهید ابراهیم هادی» مسجد امام حسن عسکری (ع)، «شهید حمیدرضا دیهیم» مسجد امتیاز، «شهدای مسجد عظیمی»، «مائده» مسجد امام علی (ع)، «بوی گل یاس» بنای مقدس کاظمیه، «شهید علی اصغر اتحادی» مسجد پنج تن آل عبا، «شهید محمدحسین فولادفر» مسجد ساجدین و «شهید مجید باقری» مسجد شوشتری شیراز به ارائه گزارشی از برنامه های اجرایی، بیان نقطه نظرات و پیشنهادات پرداختند.

گفتنی است کانون فرهنگی هنری «مسجد النبی (ص)» شیراز در این نشست به عنوان رابط کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه 2 شیراز معرفی و با اهدای لوح تقدیر از زحمات ارزشمند مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد این منطقه تجلیل به عمل آمد.