کانون فرهنگی هنری شهید «رضاعلی جهاندیده» شیراز میزبان پنجمین برنامه «هم‌پای محراب» شد
کانون فرهنگي هنري شهيد «رضاعلي جهانديده» شيراز ميزبان پنجمين برنامه «هم‌پاي محراب» شد

کانون فرهنگی هنری شهید «رضاعلی جهاندیده» شیراز میزبان پنجمین برنامه «هم‌پای محراب» شد

پنجمين برنامه «هم پاي محراب» با حضور مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي فارس و مدير ستاد کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان به ميزباني کانون فرهنگي هنري شهيد «رضاعلي جهانديده» در مسجد صاحب الزمان (عج) شيراز برگزار شد.
شناسه خبر : 37750 تاریخ انتشار : ۵ خرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۰:۳۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان فارس، پنجمین برنامه «هم پای محراب» شامگاه (4 خردادماه) با حضور «حمیدرضا قانعی»، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و حجت الاسلام «حسین امیدی»، مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان به میزبانی کانون فرهنگی هنری شهید «رضاعلی جهاندیده» در مسجد صاحب الزمان (عج) شیراز برگزار شد.


 

خاطرات فعالیت مسجدی در این فضا برای من تداعی شد


«حمیدرضا قانعی» در جمع اعضای کانون فرهنگی هنری «شهید رضا علی جهاندیده» شیراز با تاکید بر اینکه خاستگاه اصلی انقلاب، مسجد بود، گفت: راهی به جز بازگشت به مسجد نیست و بچه مسجدی ها در کنار هم به فعالیت می پردازند و پویا می شوند. در این بازدید بسیاری از خاطرات فعالیت مسجدی در این فضا برای من تداعی شد.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به اینکه رهبری معظم انقلاب (مدظله العالی) در مورد خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی در گام دوم انقلاب اشاراتی فرمودند، تاکید کرد: گام به گام که کار پیش می رود مساجد خود را بیشتر نشان می دهند و امیدوارم محکم تر از قبل با فعالیت بیشتر به اهداف انقلاب و نظر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نزدیک شویم.

 


 

حجت الاسلام «حسین امیدی» نیز در این برنامه با اشاره به احادیث و روایات وارده با موضوع فعالیت در مسجد ، گفت: جوانان و نوجوانان کمک می کنند تا مسجد آباد شود و کسی که کمک می کند به مسجد پویا از آجر اخروی برخوردار است.


مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس با اتاکید بر اینکه ما هم هرچه در توان داشته باشیم خدمت دوستان خواهیم بود، افزود: مسائل مطرح شده را حتما مورد توجه قرار خواهیم داد و ان شاء الله در صورت مدد الهی بحث اسکان مشهد را انجام دهیم و اخیرا با 30 مکان تفریحی برای بحث اوقات فراغت تفاهم نامه منعقد شده است.


حجت الاسلام امیدی تاکید کرد: بازدید از شرکت های دانش بنیان می توانیم هماهنگ کنیم تا اصحاب جوان مسجد با ایده های نو آشنا شوند زیرا باید مساجد به کارآفرینی برسند و به طور مداوم درآمدزایی برای مساجد شکل گیرد و برنامه ریزی شود که این مسجد هم به استقلال مالی برسد.


وی اظهار داشت: از زمان حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس کار کانون ها به خوبی پیش رفته است و ایشان در قالب برنامه «هم پای محراب» با حضور در میان جوانان مسجدی باعث افزایش روحیه آنان شده اند.

بر اساس این گزارش در ادامه، «سید رسول موسوی نژادیان» نیز در این برنامه گفت: روحیه جهادی و انقلابی در این مسجد شاهد بودیم و این مسجد در حوزه فعالیت های فرهنگی، جهادی و خدمات رسانی به اقشار آسیب پذیر می تواند الگو باشد.


معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به تبادل تجربه و تاثیر آن در فعالیت کانون های مساجد، خاطرنشان کرد: کانون هایی هستند که در بخش هایی به عنوان الگو هستند که می توان با این هم افزایی به نقاط مناسبی رسید و شاهد تاثیر های آن باشیم.


خاطرنشان می شود؛ برنامه «هم پای محراب» با ارائه گزارش اجرای فعالیت ها از سوی امام جماعت مسجد صاحب الزمان (عج) و مدیر کانون فرهنگی هنری شهید رضاعلی جهاندیده شیراز همراه بود و در پایان با اهدای لوح تقدیر از اجرای برنامه های جهادی تقدیر به عمل آمد.