بررسی وضعیت کانون‌های مساجد شهرستان قیر و کارزین در جلسه شورای فرهنگ عمومی
بررسي وضعيت کانون‌هاي مساجد شهرستان قير و کارزين در جلسه شوراي فرهنگ عمومي
طی برنامه «مسجد؛ هسته مقاومت» صورت گرفت:

بررسی وضعیت کانون‌های مساجد شهرستان قیر و کارزین در جلسه شورای فرهنگ عمومی

با حضور مدير و کارشناسان ستاد هماهنگي کانون هاي مساجد استان فارس در جلسه شوراي فرهنگ عمومي قيروکارزين وضعيت کانون هاي مساجد اين شهرستان با عنوان «مسجد؛ هسته مقاومت» بررسي شد.
شناسه خبر : 37760 تاریخ انتشار : ۵ خرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۵:۱۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان فارس، جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان قیروکارزین امروز (5خردادماه) با محوریت بررسی وضعیت کانون های مساجد این شهرستان با حضور مدیر و کارشناسان ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان فارس با عنوان «مسجد؛ هسته مقاومت» در سالن فرمانداری برگزار شد.

فعالیت 24 باب کانون فرهنگی هنری در مساجد شهرستان قیروکارزین
حجت الاسلام «حسین امیدی»
در این نشست که با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قیروکارزین برگزار شده بود، گفت: تعداد 24 کانون فرهنگی هنری در مساجد شهرستان قیروکارزین در حال فعالیت هستند که با توجه به وجود 107 مسجد و 47 حسینیه در فهرست اماکن مذهبی شهرستان نیاز است تا برای تاسیس و راه اندازی کانون های مساجد همکاری شود.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس با تاکید بر استفاده از ظرفیت مساجد در ارتقای سطح فرهنگ و بینش دینی جامعه خاطرنشان کرد: تعداد مساجد ساخته شده قابل توجه است و اکنون زمان آن است که در بحث نرم افزاری نیز اقدام شود که با تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد می توان عمران معنوی مساجد را هم مدنظر قرار داد.


وی جایگاه کانون های فرهنگی هنری مساجد قیروکارزین را در بین شهرستان های استان فارس جایگاه خوبی ارزیابی و تاکید کرد: ظرفیت های خوبی در رشته های مختلف وجود دارد که کانون های مساجد شهرستان با ثبت برنامه ها در سامانه بچه های مسجد باید این برنامه ها را معرفی کنند.


حجت الاسلام امیدی از حمایت از طرح هایی با محوریت کارآفرینی، اشتغالزایی و رفع آسیب های اجتماعی خبر داد و خاطرنشان کرد: زمان ارائه طرح ها تیر ماه است که با اطلاع رسانی که انجام می شود کانون های مساجد می توانند با اخذ شناسه ملی طرح های کانون را اجرایی کنند.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس در ادامه با اشاره به پیگیری های انجام شده توسط این ستاد در خصوص اوقات فراغت، گفت: در بحث اسکان شرایط برای اردو های شیراز و مشهد در حال پیگیری است و مکان های مذهبی، استخر ها و سینما ها نیز با انعقاد تفاهم نامه برای بازدید اعضای کانون ها آماده خواهد شد.


وی با اشاره به تاثیر حضور مسئولان در مساجد، تاکید کرد: به همت کانون های مساجد در قالب میز های خدمت می توان زمینه حضور مسئولان شهرستان برای رفع مشکلات مردم را فراهم کرد.


حجت الاسلام امیدی خواستار توجه نهاد های شهرستان به بحث اوقات فراغت اعضای کانون ها شد و اظهار داشت: ترتیبی اتخاذ شود تا امکانات در اختیار نهاد هایی نظیر شهرداری برای اجرای برنامه های کانون های مساجد اختصاص یابد تا بتوان از این طریق به جذب نوجوانان و جوانان به مسجد استفاده کرد.


 

یکی از رسالت های کانون های فرهنگی هنری جهاد تبیین است 

براساس این گزارش، حجت الاسلام عنایت الله اکبری، امام جمعه شهرستان قیروکارزین نیز در این نشست گفت: مساجد به عنوان تاثیرگذار ترین مکان در جامعه اسلامی ما هستند که در نهاد های دینی در خصوص مسجدمحوری و امامان محله تاکید بسیار ویژه ای است و امروز نقطه تاثیرگذار در جامعه ما مساجد هستند.


وی خاطرنشان کرد: امروز ما نیاز شدید به تبیین حقایق داریم و شرایط امروز جامعه ما و نسل نو و اینکه رهبر معظم انقلاب بحث جهاد تبیین را مطرح و تاکید فرموده اند، یکی از رسالت های کانون های فرهنگی هنری جهاد تبیین است.

امام جمعه قیر و کارزین افزود: امروز در شرایطی هستیم که رسانه های بیگانه در هر اتفاقی بعد منفی آن را نشر می دهند به عنوان مثال سرود سلام فرمانده که تاثیر بسیار زیادی داشته و به یک سرود ملی در حال تبدیل شدن است، چقدر توسط دشمن مورد هجمه قرار گرفته است و تلاش می کنند تا بی ارزش شود.


وی تاکید کرد:کانون های فرهنگی هنری مساجد باید فعالیت های خود را براساس نیاز امروز جامعه و شبهاتی که ایجاد می شود، برنامه ریزی شود چرا که اگر به موقعه به شبهات ایجاد شده پاسخ داده نشود، از سوی دشمن اقدام می شود.

برنامه های مساجد باید در جهت نشر فرهنگ دینی و جذب جوانان و نوجوانان به فعالیت های فرهنگی مساجد باشد


این گزارش می افزاید: «ایوب ظریفی»، فرماندار قیر و کارزین نیز در جمع مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان خاطرنشان کرد: منویات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) همواره تاکید بر حفظ مساجد به عنوان سنگر های جهاد بوده چرا که انقلاب ما از مساجد شکل گرفته است.


وی ضمن اعلام همراهی و حمایت از کانون های فرهنگی هنری مساجد، گفت: برنامه های مساجد باید در جهت نشر فرهنگ دینی و جذب جوانان و نوجوانان به فعالیت های فرهنگی مساجد باشد و امروز باید تلاش کنیم تا مساجد نقش اساسی خود را ایفا کنند.


کانون های فرهنگی هنری مساجد متولی بیداری و تربیت نسل جوان هستند


همچنین «جواد صادقی» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قیروکارزین نیز در این نشست گفت: پیرو هماهنگی با «حمیدرضا قانعی»، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس جهت برگزاری جلسه هم اندیشی با مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان با حضور امام جمعه و مسئولان شهرستان، این جلسه در قامت شورای فرهنگ عمومی برگزار شد.


وی با تاکید بر اینکه نقش مسجد و نقش فرهنگ سازی مسجد در دوران قبل و پس از پیروزی انقلاب اسلامی مشهود است، خاطرنشان کرد: از مهمترین وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداختن به اهمیت آموزش فرهنگ و آموزه های دینی در مساجد است که کانون های مساجد به عنوان متولی در جهت بیداری و تربیت نسل جوان و همچنین مبارزه با فساد غرب و مبارزه با تهاجم فرهنگی تشکیل شد.


صادقی با تقدیر از فعالیت ها و زحمات مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد قیر و کارزین، ابراز امیدواری کرد: امید است که این جلسات به پویایی فعالیت های فرهنگی هنری مساجد کمک کند.

همچنین در نشست مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان قیروکارزین که با عنوان «مسجد؛ هسته مقاومت» در قالب جلسه شورای فرهنگ عمومی برگزار شد، «مسعود رسالت نیا»، مدیر کانون فرهنگی هنری «پیروان ولایت» مسجد امام خمینی (ره) امام شهر و «علی لطفی قیری»، مدیر کانون فرهنگی هنری «شهدای شهرستان قیروکارزین» مسجد امام جعفر صادق (ع) شهر قیر به نمایندگی از مدیران کانون ها به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و از مسئولان شهرستان و مدیران کانون های مساجد نیز با اهدای لوح تقدیر و هدیه تجلیل شد.

گفتنی است مدیر و کارشناسان ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان فارس در ادامه حضور در شهرستان قیروکارزین از فعالیت های کانون فرهنگی هنری «شهدای شهرستان قیروکارزین» مسجد امام جعفر صادق (ع) شهر قیر بازدید کردند.