برنامه های ویژه ایام دهه کرامت در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس اجرا می شود
برنامه هاي ويژه ايام دهه کرامت در کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان فارس اجرا مي شود
مدیر ستاد کانون های فهما استان فارس:

برنامه های ویژه ایام دهه کرامت در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس اجرا می شود

مدير ستاد هماهنگي کانون هاي مساجد استان فارس ضمن تشريح برنامه هاي ايام دهه کرامت، گفت: باتوجه به همزمان ايام دهه کرامت با سالگرد ارتحال حضرت امام خميني (ره) و بزرگداشت قيام 15 خرداد، برنامه هاي بزرگداشت اين ايام نيز اجرا خواهد شد.
شناسه خبر : 37851 تاریخ انتشار : ۹ خرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۳:۳۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان فارس، حجت الاسلام «حسین امیدی» امروز (9خردادماه) به تشریح برنامه های ایام دهه کرامت کانون های مساجد استان پرداخت و گفت: برنامه ها با برگزاری مراسم جشن و سرور میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) شروع می شود که در این راستا اعضای دختر و بانوان کانون های مساجد شیراز در مراسم راهپیمایی از بقعه «ام احمد (س)»، مادر حضرت شاهچراغ (ع) تا حرم مطهر ایشان شرکت می کنند.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان فارس اظهار داشت: باتوجه به همزمان ایام دهه کرامت با سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و بزرگداشت قیام 15 خرداد، برنامه ها در این ایام به بزرگداشت این ایام اختصاص دارد و اعضای کانون های مساجد با آرمان های امام (ره) و انقلاب تجدید میثاق خواهند کرد.


وی با تاکید بر اینکه محور برنامه ها بحث «امین ولایت» بارزترین مشخصه حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) است، خاطرنشان کرد: در برنامه های پیش بینی شده لازم است که به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) توجه ویژه شود که در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در این خصوص کانون های مساجد برنامه های ویژه ای اجرا خواهند کرد.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان فارس در ادامه افزود: برنامه هایی نظیر نمایش های آئینی و مسابقات کتابخوانی با موضوع زندگینامه حضرت شاهچراغ (ع)، مسابقات هنری در رشته خوشنویسی و هنر های تجسمی، شب شعر، سخنرانی ائمه جماعات کانون های مساجد در بین الصلاتین برگزار می شود.


حجت الاسلام امیدی افزود: دیدار با خانواده های معظم شهداء، جانبازان و آزادگان به ویژه شهدای مدافع حرم و سلامت، برگزاری محفل های قرآنی، تکریم ایتام به تأسی از امام رئوف (ع) با توزیع غذای گرم و بسته های معیشتی، اجرای مسابقات فرهنگی و هنری نظیر کتابخوانی، خوشنویسی، طراحی با موضوعات دهه کرامت در فضای مجازی از دیگر برنامه های دهه کرامت خواهد بود.


وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط جدید شیوع کرونا برنامه ها بیشتر به صورت حضوری برگزار می شود اما در فضای مجازی نیز برنامه هایی نظیر ختم قرآن و ختم صلوات هدیه به پیشگاه نورانی امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) و حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) در ایام دهه کرامت برگزار می شود.


حجت الاسلام امیدی از برگزاری مراسم جشن میلاد حضرت امام رضا (ع) خبر داد و گفت: در این مراسم به همنامان آن حضرت نیز هدایایی اهدا می شود و از سوی کانون ها کاروان های مردمی نیز برای زیارت بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج (ع) در حال تدارک است.