اعلام آمادگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس به منظور مساعدت با کانون‌های مساجد استان
اعلام آمادگي سازمان مديريت و برنامه‌ريزي فارس به منظور مساعدت با کانون‌هاي مساجد استان

اعلام آمادگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس به منظور مساعدت با کانون‌های مساجد استان

طي ديدار مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد فارس با رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان، اين سازمان براي مساعدت به کانون هاي مساجد از طريق سرفصل‌هاي ممکن اعلام آمادگي کرد.
شناسه خبر : 38268 تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۱:۲۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان فارس، حجت الاسلام «حسین امیدی» امروز 23 خردادماه در دیدار با «احمدعلی افکاری»، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، گفت: بیش از یک هزار و 300 باب کانون فرهنگی هنری در مساجد اقصی نقاط استان فارس در حال فعالیت هستند که با دستان خالی و حداقل امکانات ممکن که برخی از آنان با ایده هایی ناب در محدوده جغرافیایی خود باعث ایجاد تحول نیز شده اند.


 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس یادآور شد: طی دیدار با «محمدهادی ایمانیه»، استاندار فارس و مکاتباتی که با وی و آیت الله «لطف الله دژکام»، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز صورت گرفت، دستور ها و توصیه هایی برای حمایت از برنامه ها و تجهیز کانون های مساجد استان انجام شده و در حال پیگیری است.


حجت الاسلام امیدی با اشاره به مصوبه اخیر هیئت دولت مبنی به تبدیل وضعیت ستاد هماهنگی کانون های مساجد به نهاد عمومی غیردولتی، ابراز امیدواری کرد: از این طریق با اختصاص ردیف بودجه حمایت های بیشتری از کانون های مساجد به عمل آید.


وی با تاکید بر اینکه از طریق برگزاری دیدار و نشست با مسئولین استان به دنبال این هستیم تا بتوانیم از برنامه ها حمایت کنیم، خاطرنشان کرد: طی سال های اخیر بودجه حمایتی کانون های مساجد کاهش یافته است و در صدد هستیم تا از طریق جذب منابع استانی و ارائه طرح های قوی بتوانیم اعتباراتی را برای کمک به کانون ها جذب کنیم.


 

اعلام آمادگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس برای مساعدت به کانون های مساجد
«احمدعلی افکاری» نیز در این دیدار ضمن اعلام آمادگی برای مساعدت در اجرای برنامه های فرهنگی و هنری کانون های مساجد، گفت: در مقاطع مختلف از سرفصل های ممکن از طریق نهاد هایی مانند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به کانون های مساجد استان مساعدت خواهد شد.


رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هنوز دستورالعمل بودجه ابلاغ نشده است، منتظر هستیم تا در این زمینه اقدام شود و با بررسی بودجه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان، توزیع فصلی و شهرستانی صورت پذیرد.


خاطرنشان می شود؛ این دیدار با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس در راستای برگزاری دیدار و نشست با «محمدهادی ایمانیه»، استاندار فارس و طبق توصیه وی برگزار شد.