اوقات فراغت کانون‌های مساجد شهرستان سپیدان در نشست شورای فرهنگ عمومی بررسی شد
اوقات فراغت کانون‌هاي مساجد شهرستان سپيدان در نشست شوراي فرهنگ عمومي بررسي شد
طی برنامه «مسجد؛ هسته مقاومت» صورت گرفت:

اوقات فراغت کانون‌های مساجد شهرستان سپیدان در نشست شورای فرهنگ عمومی بررسی شد

با حضور مدير و کارشناسان ستاد هماهنگي کانون هاي مساجد استان فارس و همکاري اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي در نشست شوراي فرهنگ عمومي سپيدان اوقات فراغت کانون هاي مساجد اين شهرستان با عنوان «مسجد؛ هسته مقاومت» بررسي شد.
شناسه خبر : 38380 تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۵:۲۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان فارس، جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان قیروکارزین امروز (29خردادماه) با محوریت بررسی وضعیت کانون های مساجد و برنامه های اوقات فراغت این شهرستان با حضور مدیر و کارشناسان ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان فارس با عنوان «مسجد؛ هسته مقاومت» برگزار شد.


 

لزوم راه اندازی اردوگاه کانون های مساجد در شهرستان سپیدان 
حجت الاسلام «حسین امیدی»
در این جلسه طی سخنانی با اشاره به ظرفیت های گردشگری، شرایط آب و هوایی و چشم انداز های طبیعی سپیدان خواستار راه اندازی اردوگاه و ایجاد محلی برای برگزاری اردو های کانون های مساجد شد.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس با اشاره به فعالیت یکهزار و 300 باب کانون فرهنگی هنری در مساجد فارس، افزود: برای مساعدت به همه کانون ها نیازمند اختصاص بودجه قابل توجهی هستیم که در سطح استان از طریق دفتر نماینده ولی فقیه و سازمان مدیریت و برنامه ریزی پیگیر جذب اعتبارات هستیم.


وی با اشاره به ارائه بیش از 30 خدمات در اوقات فراغت از طریق تعامل با نهاد های دولتی و غیر دولتی در شیراز، گفت: در بحث فرهنگی متاسفانه بودجه کم است و نظر بر این است که برنامه های موضوع محور و به ویژه در بحث آسیب های اجتماعی با توجه به شرایط، حمایت ها انجام شود.


حجت الاسلام امیدی با اشاره به آغاز چهارمین رویداد ملی «فهما»، افزود: کانون های مساجد برای کسب امتیاز و بهره مندی از سرانه باید فعالیت های کانون را در رواق های سامانه «بچه های مسجد» ثبت و مجوز الکترونیکی کانون را نیز برای اخذ شناسه ملی پیگیری کنند.


 

لزوم توجه به برنامه ریزی خوب و مناسب برای اوقات فراغت نوجوانان و جوانان
براساس این گزارش، حجت الاسلام «سید عبدالرحمن موسوی انور» نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه از نظر مبانی دینی گذراندن اوقات فراغت به بطالت مذموم است، خاطرنشان کرد: برنامه ریزی فرهنگی در زمینه اوقات فراغت یک امر بسیار ضروری است و مدیران باید بتوانند با برنامه ریزی خوب و مناسب برای نوجوانان و جوانان، آنها را از آسیب های فضای مجازی که اوضاع مناسبی ندارد، محافظت کنند.


امام جمعه شهرستان سپیدان تاکید کرد: اوقات فراغت نوجوانان و جوانان را باید بتوانیم با اجرای برنامه های فرهنگی، دینی با مدیریت کمی و کیفی همراه با هم افزایی و هم اندیشی غنی ساخته تا از بی انگیزگی این نسل کاسته شود.


وی خواستار ارائه برنامه های اوقات فراغت به فرمانداری شهرستان به عنوان مدیر ستاد اوقات فراغت شد و افزود: در بحث بروز اختلافات در مساجد نیز مرکز رسیدگی به امور مساجد باید مسائل را حل کند.

تاکید بر غنی سازی برنامه های اوقات فراغت

این گزارش می افزاید: «محمد رضایی» نیز در جمع مدیران کانون های مساجد شهرستان گفت: به حوزه فرهنگ نگاه جدی شود و عدم توجه به حوزه های فضای مجازی و سواد رسانه ای و عدم ارائه آموزش در این زمینه باعث تشدید آسیب های این حوزه شده است که باید چاره جویی کرد.

فرماندار سپیدان با تاکید بر غنی سازی برنامه های اوقات فراغت گفت: در فصل تابستان باید بتوانیم با غنی سازی برنامه ها، فعالیت های اثرگذاری را اجرا کنیم.

طبق نظر مقام معظم رهبری امام جماعت در مسجد محوریت دارد
«مسلم محمدی»
نیز در این جلسه با اشاره به اینکه طبق نظر مقام معظم رهبری امام جماعت در مسجد محوریت دارد، اظهار داشت: اکثر مساجد ما امام جماعت ندارد و باید در این خصوص وارد عمل شد. 


فرمانده بسیج سپاه ناحیه سپیدان با تاکید بر اینکه باید سعی کنیم تا غربتی را برای مساجد که با بهانه های مختلف ایجاد شده است را بشکنیم، افزود: مسجد محوری از صدر اسلام بوده است و باید آن را با جدیت پیگیری کنیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

توجه به فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد سپیدان ضروری است

همچنین، «سید ابراهیم حسینی» نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از برنامه ها، اظهار داشت: در بحث تولید محتوا، کلاس های آموزشی، مسابقات فرهنگی و توزیع بسته های معیشتی مساجد سپیدان سنگ تمام گذاشتند و باید مورد حمایت واقع شود.


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سپیدان با بیان اینکه شاهد کمبود اعتبار و تجهیزات در کانون های فرهنگی هنری مساجد هستیم، خاطرنشان کرد: با توجه به حجم فعالیت ها لازم است از ظرفیت های موجود در استان و شهرستان کانون های مساجد حمایت شوند.

خاطرنشان می شود؛ در نشست مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان سپیدان که با عنوان «مسجد، هسته مقاومت» در قالب جلسه شورای فرهنگ عمومی برگزار شد، «حسین فریدونی»، مدیر کانون فرهنگی هنری «شهید عبدالله فریدونی» مسجد امام خمینی (ره) روستای موردراز و «علی ضامن امیری» از کانون فرهنگی هنری «مسجدالزهرا (س)» شهر اردکان به نمایندگی از مدیران کانون ها به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و از مسئولان شهرستان و مدیران کانون های مساجد نیز با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.