برنامه های اوقات فراغت کانون های مساجد فارس تشریح شد/ مشارکت یکهزار و 300 کانون استان در فهمای چهارم
برنامه هاي اوقات فراغت کانون هاي مساجد فارس تشريح شد/ مشارکت يکهزار و 300 کانون استان در فهماي چهارم

برنامه های اوقات فراغت کانون های مساجد فارس تشریح شد/ مشارکت یکهزار و 300 کانون استان در فهمای چهارم

همزمان با فرارسيدن اوقات فراغت تابستان و آغاز چهارمين رويداد ملي «فهما» مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان فارس طي نشست خبري به تشريح برنامه ها پرداخت.
شناسه خبر : 38399 تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۴:۲۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان فارس، حجت الاسلام «حسین امیدی»، امروز (دوشنبه 30 خرداد) طی نشست خبری ضمن تشریح برنامه های اوقات فراغت فصل تابستان گفت: بیش از یک هزار و 300 کانون فرهنگی هنری مساجد در فارس فعالیت دارند و در سه ماه تابستان  و طول سال برنامه ها و فعالیت های متنوع اوقات فراغت را برگزار می کنند.


 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس افزود: برنامه های اوقات فراغت با موضوعات مختلف مذهبی، فرهنگی، هنری و ورزشی در کانون های مساجد برپا می شود و در بعد های آموزشی، تفریحی و گعده های دوستانه است.


انعقاد تفاهم نامه با سازمان فنی و حرفه ای استان فارس
مدیر ستاد فهمای فارس
از انعقاد تفاهم نامه با سازمان فنی و حرفه ای استان خبر داد و گفت: در قالب این تفاهم نامه برنامه های فنی و حرفه ای در مساجد به صورت نیمه رایگان برگزار می شود و از طریق همکاری دیگر نهاد نیز 40 مکان شامل استخرها، سینماها، موزه ها، باغ ها و اماکن ورزشی و تفریحی در شیراز خدمات رایگان و نیمه رایگان به کانون ها ارائه خواهد شد.


حجت الاسلام امیدی یادآور شد: برای اسکان زائرین اماکن مختلفی در مشهد مقدس در نظر گرفته شده است و کاروان های کانون ها می توانند از این اسکان ها استفاده کنند.


 

مشارکت کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس در چهارمین رویداد فهما
وی با اشاره به برگزاری رویداد ملی «فهما» با حضور کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس تاکید کرد: این رویداد بین 26 هزار کانون فرهنگی مسجد اتفاق می افتد که امسال چهارمین دوره آن برگزار می شود و در یک کلام رویداد فهما یک رقابت فرهنگی و جشنواره بزرگ است که بین کانون ها برگزار می شود و کانون های مساجد برای دریافت سرانه، فعالیت های خود را در سامانه «بچه های مسجد» ثبت کنند.


مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس  تاکید کرد: یکصد هزار نفر از اعضای کانون های مساجد در سامانه «بچه های مسجد» ثبت نام کرده اند و در حوزه اوقات فراغت شرکت می کنند که 50 درصد آن خانم ها هستند.


 

استان فارس میزبان مرحله کشوری مسابقات قرآنی «مدها متان»
حجت الاسلام امیدی با اشاره به برگزاری رویداد بزرگی قرآنی و رویداد ملی «مدهامتان» به میزبانی شیراز، هم گفت: این مسابقه کشوری اواخر مردادماه در شیراز برگزار می شود و در رشته های مختلف حفظ، مفاهیم و قرائت خواهد بود.


حجت الاسلام امیدی با تاکید بر جوان گرایی در مدیریت کانون های فرهنگی هنری مساجد، خاطرنشان کرد: افزاد غیرفعال باید جای خود را با جوان خوش فکر و انقلابی عوض کنند چرا که رسالت اصلی امروز مدیر جهادی انقلابی و تلاشگر این است که باید دارای خلاقیت باشد و با ابزار روز کار و از کار های قدیمی که جذابیت ندارد، پرهیز کند.


طرح های کانون های مساجد فارس حمایت می شود
وی افزود: طرح های مناسب مورد حمایت می گیرد و برای حمایت از کانون ها شناسه ملی برای مساجد در نظر گرفته شده است چرا که امروز با ثبت شناسه ملی مسجد به لحاظ حقوقی مشکل دار نمی شود و طرح های مهم برای رفع آسیب های اجتماعی در مرحله مختلف مثل محله ای، شهری، شهرستانی، استانی و ملی مورد حمایت قرار می گیرد.


حجت الاسلام امیدی تصریح کرد: در سال گذشته نزدیک به یک میلیارد تومان بر اساس طرح رفع آسیب های اجتماعی به مساجد که در شناسه ملی داشتند، حمایت انجام شد.