برگزاری نشست «ساعت همدلی» با حضور مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه 7 شهرداری شیراز
برگزاري نشست «ساعت همدلي» با حضور مديران کانون هاي فرهنگي هنري مساجد منطقه 7 شهرداري شيراز

برگزاری نشست «ساعت همدلی» با حضور مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه 7 شهرداری شیراز

نشست هم انديشي مديران و رابطان کانون هاي فرهنگي هنري مساجد منطقه هفت شهرداري شيراز با عنوان «ساعت همدلي» به ميزباني ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان فارس برگزار شد.
شناسه خبر : 38442 تاریخ انتشار : ۱ تير ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۱:۱۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان فارس، مدیران و رابطان کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه هفت شیراز با هدف تبادل تجربیات و موضوع اوقات فراغت به میزبانی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس در نشست «ساعت همدلی» شرکت کردند.


براساس این گزارش: حجت الاسلام «حسین امیدی» در این نشست گفت: : مجموعه های مرتبط با امور مسجد در سال های اخیر با کمبود اعتبارات ملی مواجه شدند که پیگیری جذب اعتبار استانی مدتی است آغاز شده و اکنون ادامه دارد.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس با تاکید بر اینکه مساجد باید به سمتی بروند که با کارآفرینی و برنامه ریزی اقتصادی دارای درآمد مستمر شوند، خاطرنشان کرد: طرح های رفع آسیب های اجتماعی که خروجی خوب داشته و ثمر آن مشخص باشد، می توان از سرانه های حمایتی بهره مند شد.


کانون های مساجد باید فعالیت های خود را در سامانه «بچه های مسجد» ثبت کنند
وی با بیان اینکه کانون های مساجد باید فعالیت های خود را در سامانه «بچه های مسجد» ثبت کنند، تاکید کرد: سرانه هایی که از سوی ستاد فهما به کانون ها ارائه می شود، از طریق ازریابی هایی است که از سوی این سامانه انجام می شود، شکل می گیرد.


حجت الاسلام امیدی یادآور شد: چهارمین رویداد ملی «فهما» آغاز شده است و کانون های مساجد استان برای حضور در رتبه بندی در این رویداد ملی که یک جشنواره بزرگ بین کانون ها محسوب می شود، باید فعالیت های خود را سامانه «بچه های مسجد» ثبت کنند.


وی با اشاره به اینکه بیش از 40 مسجد از امکانات تفاهم شده در مشهد مقدس استفاده کرده اند، اظهار داشت: 13 مکان نظیر زائرسرا، حسینیه ها و مساجد خوبی در مشهد مقدس دیده شده است که اعضای کانون ها می توانند از آن استفاده کنند.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس با بیان اینکه خدمات اوقات فراغت در طول تابستان ادامه خواهد داشت، گفت: اماکن مختلف برای پرکردن اوقات فراغت کانون های مساجد در نظر گرفته شده است که نظیر آن اماکن گردشگری، سینما و استخر است.


وی با اشاره به اینکه برنامه های خوب و فاخر کانون ها را به ستاد فهمای استان و خبرگزاری شبستان ارائه کنند تا اطلاع رسانی به صورت متمرکز انجام شود، افزود: با همکاری رسانه های جمعی استان می توان اخبار کانون ها منتشر کرد.


این گزارش می افزاید: در نشست ساعت «همدلی» مدیران و رابطان کانون های فرهنگی هنری «شهید میرباقری» مسجد امام جعفر صادق (ع)، «سربازان ولایت« مسچد جامع صاحب الزمان (عج)، «شهید رنجبر« مسجد المهدی (عج)، «ولایت عشق» مسجد علی بن موسی الرضا (ع), «رضوی شیراز» رضویه، «محبین خاتم الانبیا(ص)» مسجد خاتم الانبیا(ص)، «آتش به اختیاران» مسجد صاحب الزمان (عج)، «شهید محمدعلی فراحی»مسجد جامع شهرک امام حسین (ع)، «سابقون» حسینیه شهدای کوی پیروزی، «بسوی ظهور» مسجد ولی عصر (عج) و «شهدای کوشکک» مسجد امام حسن مجتبی (ع) به ارائه گزارشی از فعالیت ها پرداختند و نقطه نظرات را نیز بیان کردند. این نشست با تقدیر از مدیران کانون های مساجد منطقه هفت شهرداری شیراز همراه بود و با نظر حاضران کانون فرهنگی هنری «آتش به اختیاران» مسجد صاحب الزمان (عج) نیز به عنوان دبیر کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه هفت شهرداری شیراز انتخاب شد.