پیشنهاد تاسیس مرکز آموزش‌های مسجدمحور ویژه مدیران کانون‌های مساجد
پيشنهاد تاسيس مرکز آموزش‌هاي مسجدمحور ويژه مديران کانون‌هاي مساجد
از سوی مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان فارس مطرح شد:

پیشنهاد تاسیس مرکز آموزش‌های مسجدمحور ویژه مدیران کانون‌های مساجد

حجت الاسلام اميدي با ارائه پيشنهاد تاسيس مرکز آموزش‌هاي مسجد محور ويژه مديران کانون‌هاي مساجد، تاکيد کرد: با توجه به ارتباط مديران کانون ها با نسل نوجوان و جوان لزوم ارائه آموزش‌هاي مديريتي ضروري است.
شناسه خبر : 38451 تاریخ انتشار : ۱ تير ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۳:۰۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان فارس، حجت الاسلام «حسین امیدی»، امروز اول تیرماه در نخستین نشست مجازی مدیران استانی و ستادی که با حضور حجت الاسلام و المسلمین «کمال‌ خداداده»، رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار شده بود، با ارائه پیشنهاد تاسیس مركز آموزش های مسجد محور ویژه کانون های فرهنگی هنری مساجد، گفت: ضرورت تشكیل معاونت آموزش برای تولید و توزیع محتوا در كانون های مساجد احساس می شود و آموزش ویژه مدیران كانون ها با توجه به ارتباط آنان با نسل نوجوان و جوان ضروری به نظر می رسد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس با اشاره به برگزاری چهارمین رویداد ملی «فهما»، خاطرنشان کرد: برگزاری رویداد ملی فهما در نوع خود كار بسیار ارزشمندی است اما در خصوص معرفی برنامه ها و ارزیابی كانون هایی كه در كف میدان به صورت جهادی فعالیت دارند باید ساز و كاری تعریف و چاره اندیشی شود.


وی با تاکید بر لزوم حمایت از فعالیت ها و برنامه های کانون های مساجد، افزود: بیش از یک هزار و 300 باب کانون در مساجد استان فارس فعالیت دارند که در سال های اخیر حمایت و مساعدت مناسب و شایسته ای از برنامه های اجرایی به عمل نیامده است کما اینکه در میدان مبارزه با کرونا و اردو های جهادی سنگ تمام گذاشتند.

مدیر ستاد «فهما» فارس گفت: تقویت زیرساخت های ستاد استان اعم از تجهیزات اداری و خودرویی با توجه به برخورداری استان فارس از 30 شهرستان و وسعت آن كه در سفرهای نظارتی و بازدید ها لزوم آن ملموس است و خودرو ها علی رغم تعمیرات متعدد جوابگو نیستند.


وی اظهار کرد: رویدادهای هنری به ویژه در رشته های سرود و تئاتر به صورت جشنواره های مستمر كشوری برگزار شود تا نمایش بیشتری داشته باشد كمااینكه مسابقات قرآنی «مدهامتان» همچون گذشته در حال برگزاری است اما برگزاری جشنواره هایی نظیر «آواها و نغمه های آسمانی» متوقف شده است.


حجت الاسلام امیدی پیشنهاد داد تا رایزنی از سوی ستاد مرکزی «فهما» با وزارت كشور برای عضویت ستاد های استانی در شورای اداری استان انجام شود، تاکید کرد: این امر می تواند به حمایت بیشتر دستگاه و استفاده از ظرفیت آنها یاری رسان باشد.


خاطرنشان می شود: این نشست در بستر فضای مجازی و با هدف ارائه گزارش و برنامه های مدیران ستادی و استانی به حجت الاسلام و المسلمین «کمال‌ خداداده»، رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور از 30 خرداد ماه به مدت سه روز برگزار شد.