بازدید مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از فعالیت‌های اوقات فراغت کانون «سابقون»
بازديد مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان فارس از فعاليت‌هاي اوقات فراغت کانون «سابقون»
در قالب هفتمین نشست «همپای محراب» صورت گرفت:

بازدید مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از فعالیت‌های اوقات فراغت کانون «سابقون»

در جريان برگزاري هفتمين نشست «همپاي محراب»، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي فارس با همراهي مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد اين استان از فعاليت‌هاي اوقات فراغت کانون فرهنگي هنري «سابقون» شيراز بازديد به عمل آورد.
شناسه خبر : 38485 تاریخ انتشار : ۲ تير ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۲:۵۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، هفتمین نشست «همپای محراب» با حضور «حمیدرضا قانعی»، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و حجت الاسلام «حسین امیدی»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس  به میزبانی کانون فرهنگی هنری «سابقون» شیراز برگزار شد. 


تاکید بر پویایی فعالیت ‌های مسجدمحور

«حمیدرضا قانعی» در بازدید از کانون فرهنگی هنری «سابقون» حسینیه شهدای کوی پیروزی شیراز که در قالب برنامه «همپای محراب» برگزار شده بود، بر پویایی و گسترش فعالیت ‌های مسجدمحور تاکید کرد و گفت: مساجد و حسینیه‌ ها به ویژه در تابستان باید جایی برای شکوفایی و بالندگی فرهنگی، هنری و ورزشی کودکان، نوجوانان و جوانان باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: برگزاری کلاس ‌های فرهنگی و هنری در مساجد می ‌تواند نسلی هنرمند و فرهنگ ور را برای جامعه پرورش دهد.

برنامه های اوقات فراغت تابستان کانون های مساجد باید ضمن آموزش و تربیت نسل جوان با نشاط و شادابی توام باشد

حجت الاسلام «حسین امیدی»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس نیز در این برنامه با تاکید بر اینکه برنامه های اوقات فراغت تابستان کانون‌های مساجد باید علاوه بر آموزش و تربیت توام با نشاط و شادابی باشد، گفت: امسال برنامه های کانون های مساجد به سمت فعالیت های حضوری سوق پیدا کرده است و بسیاری از کانون ها برنامه های ورزشی و آموزش ورزش های رزمی را دنبال می کنند.


وی ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع ورزشکاران مسجدی این کانون، خاطرنشان کرد: آموزش ها باید به گونه ای باشد که در تربیت و ایجاد روحیه نوجوانان و جوانان تاثیر داشته باشد و کانون فرهنگی هنری سابقون با بهره گیری از فضای مسجد و مربیان مجرب در زمینه ورزش های رزمی موفق عمل کرده است.

فعالیت های کانون فرهنگی هنری «سابقون» شیراز تشریح شد

براساس این گزارش، «میثم شکوهی»  نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های کانون فرهنگی هنری «سابقون» شیراز، گفت: این کانون  در سال 1387 به همت جمعی از طلاب و دانشجویان شهر در منطقه شرق شیراز راه اندازی شد و در بدو تاسیس آسیب های اجتماعی و اولویت های فرهنگی منطقه با استفاده از ظرفیت تجربی عناصر کانون شناسایی و فعالیت ها آغاز شد.

شکوهی با تاکید بر اینکه برنامه ها با هم افزایی و تعامل میان اعضای کانون برگزار می شود، گفت: در بوستان های منطقه شرق شیراز در مناسبت های مذهبی غرفه های فرهنگی متعدد برگزار می شود که با حضور مشاورین خانواده همراه است.

بازدید مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از فعالیت‌های اوقات فراغت کانون «سابقون»

مدیر کانون فرهنگی هنری سابقون، فعالیت باشگاه ورزشی در کانون را از جمله نکات جذب نوجوانان دختر و پسر به کانون دانست و خاطرنشان کرد: کلاس های ورزشی در مقاطع سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان به صورت مستمر در حال برگزاری است که مورد استقبال نیز واقع شده است.


وی راه اندازی کارگاه های صنایع چوب و خیاطی را از برنامه های کانون در جهت کارافرینی و اشتغال زایی برشمرد و گفت: مرکز خیریه کانون نیز ضمن شناسایی خانواده‌های نیازمند خدماتی از جمله مساعدت مالی، جهیزیه و بسته های معیشتی را ارائه می کند.

گفتنی است قانعی در این بازدید که پنج شنبه 2 تیر ماه صورت پذیرفت؛ از کلاس ‌های نقاشی کودکان، ورزش های رزمی نوجوانان و کارگاه هنری صنایع چوبی نیز دیدن کرد.