بررسی برنامه های اوقات فراغت کانون های مساجد زرین‌دشت در نشست «مسجد؛ هسته مقاومت»
بررسي برنامه هاي اوقات فراغت کانون هاي مساجد زرين‌دشت در نشست «مسجد؛ هسته مقاومت»

بررسی برنامه های اوقات فراغت کانون های مساجد زرین‌دشت در نشست «مسجد؛ هسته مقاومت»

با حضور مدير و کارشناسان ستاد هماهنگي کانون هاي مساجد استان فارس و همکاري اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي برنامه هاي اوقات فراغت کانون هاي مساجد زرين دشت در نشست «مسجد؛ هسته مقاومت» بررسي شد.
شناسه خبر : 38486 تاریخ انتشار : ۲ تير ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۴:۲۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان فارس، نشست «مسجد؛ هسته مقاومت» امروز (2تیرماه)با محوریت بررسی وضعیت کانون های مساجد و برنامه های اوقات فراغت زرین دشت با حضور مدیر و کارشناسان ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان فارس، امام جمعه و مسئولان محلی این شهرستان برگزار شد.

حمایت از فعالیت ها و طرح های کانون با استفاده از شناسه ملی امکان پذیر است

حجت الاسلام «حسین امیدی» امروز (پنجشنبه 2 تیرماه) در نشست مدیران و رابطان کانون های فرهنگی هنری مساجد زرین دشت که با عنوان «مسجد؛ هسته مقاومت» در سالن فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: یکهزار و 300باب کانون فرهنگی هنری در مساجد استان فارس فعالیت دارد و در قالب برنامه «مسجد هسته مقاومت» سعی می شود تا جلسات مدیران کانون ها کارگاهی و عملیاتی باشد و به خروجی موثر ختم شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس با تاکید برثبت شناسه ملی برای کانون های فرهنگی هنری مساجد، خاطرنشان کرد: حمایت از فعالیت ها و طرح های کانون با استفاده از شناسه ملی امکان پذیر است و لازم است برای بهره مندی از اعتبار ها این شناسه پس از اخذ مجوز الکترونیکی کانون ثبت شود.
حجت الاسلام امیدی با اشاره به ارائه خدمات اوقات فراغت در قالب انعقاد تفاهم نامه با نهاد های مختلف، اظهار داشت: اسکان رایگان در مساجد ویژه اردو های شیراز و 13 مکان در مشهد برای کانون های مساجد تدارد دیده شده است.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس ضمن اشاره به آغاز چهارمین رویداد ملی «فهما» بر ثبت فعالیت ها در سامانه بچه های مسجد تاکید کرد و افزود: همکاران ما در ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آماده ارائه راهنمایی برای ثبت فعالیت ها در این سامانه هستند و مدیران کانون ها فعالیت ها را در این سامانه ثبت کنند.


وی با ارائه پیشنهاد برگزاری رویداد فرهنگی هنری با محوریت امام جمعه شهرستان در حوزه های مختلف از جمله سواد رسانه در قالب کارگاه های آموزشی، خاطرنشان کرد: ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان نیز حمایت های لازم را از این رویداد انجام خواهد داد.


حجت الاسلام امیدی با تاکید بر تغییر مدیران غیرفعال کانون های مساجد، خاطرنشان کرد: مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد باید مبتکر و خلاق باشد و ارتباط قوی با ستاد مرکز استان داشته باشد.


بهترین مکان برای نشر آموزه های اسلامی و آرمان های انقلاب مسجد است
براساس این گزارش، حجت الاسلام «غلامرضا دروندپور» نیز در این نشست ضمن اشاره به جایگاه مسجد در اسلام و جامعه اسلامی، گفت: بهترین مکان برای اینکه آموزه های اسلامی و آرمان های انقلاب به گوش مردم برسد، مسجد است.


امام جمعه شهرستان زرین دشت خاطرنشان کرد: شهدای انقلاب اسلامی، شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم از جمله سردار حاج قاسم سلیمانی همگی پرورش یافته مسجد بودند و از مساجد اعزام شدند.


وی با اشاره به کمبود امام جماعت در مساجد شهرستان زرین دشت و تاکید بر اینکه کانون زمانی فعال می شود که امام جماعت داشته باشد، افزود: روحانیون در جریان جهاد تبیین مد نظر مقام معظم رهبری افسران جنگ نرم هستند و باید در این خصوص هم اندیشی شود.


امام جمعه زرین دشت خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی باید به سمت فعالیت های فرهنگی برویم که دشمن این مقوله را نشانه گرفته است و این امر مستلزم برنامه مدون، تجهیزات به روز و هزینه کافی است.


نقش مسجد در فرهنگ و عقیده مردم بی بدیل است
این گزارش می افزاید: «سجاد راحت طلب» نیز در جمع مدیران و رابطان کانون های فرهنگی هنری مساجد زرین دشت گفت: نقش مسجد در فرهنگ و عقیده مردم بی بدیل است  و دشمن این موضوع را می داند که مساجد تنها محل عبادت و تقرب به خدا نیست بلکه منشا بسیاری از رویداد های ملی و فرهنگی است.


فرمانده بسیج سپاه زرین دشت افزود: چهار عنصر امام جماعت، هیئت امنا، پایگاه بسیج و کانون فرهنگی هنری در هر مسجد باید وجود داشته باشد تا مسجد بتواند به اهداف خودش دست پیدا کند و پویا باشد.


وی تاکید بر همدلی و تعامل ایمن چهار عنصر، خاطرنشان کرد: برای همدلی باید افرادی در مسئولیت های مسجد انتخاب شوند که با حضور جوانان در مسجد و رونق فرهنگی مسجد موافق باشند و بر این امر صحه بگذارند.


همچنین، «مجتبی محمودی»، نماینده فرماندار زرین دشت نیز طی سخنانی با بیان اینکه مسجد در همه عرصه ها و در برابر تهاجم فرهنگی می تواند روشنگری کند، تاکید کرد: این جلسه برای رسیدگی به مشکلات پیش روی فعالیت های کانون های مساجد تشکیل شده است و معتقدیم کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند به عنوان یک مرکز، سنگر و پایگاه اصلی با قوت به کار خود ادامه دهند.


در ادامه نشست، «اسماعیل هنرور»، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرین دشت نیز طی سخنانی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان، گفت: تعداد 25 باب کانون در مساجد زرین دشت فعالیت دارد و درصدد هستیم که مساجد فاقد کانون را نیز برای اخذ مجوز فعالیت معرفی کنیم.


خاطرنشان می شود؛ نشست مدیران و رابطان کانون های فرهنگی هنری مساجد زرین دشت که با عنوان «مسجد؛ هسته مقاومت» برگزار شده بود، با بیان گزارش فعالیت ها، مسائل و مشکلات پیش روی و تجلیل از مسئولان و مدیران فعال کانون ها همراه شد.