تعامل کانون ریحانه النبی (س) و پایگاه بسیج الزهرا (س) شهر نوجین فراشبند را صاحب گلخانه کرد
تعامل کانون ريحانه النبي (س) و پايگاه بسيج الزهرا (س) شهر نوجين فراشبند را صاحب گلخانه کرد
قدم به قدم با کانون‌های کارآفرین استان فارس/3

تعامل کانون ریحانه النبی (س) و پایگاه بسیج الزهرا (س) شهر نوجین فراشبند را صاحب گلخانه کرد

کانون فرهنگي هنري «ريحانه النبي (س)» و پايگاه بسيج «الزهرا (س)» با تعامل با يکديگر موفق به احداث يک گلخانه و کارآفريني براي سه نفر شدند.
شناسه خبر : 38572 تاریخ انتشار : ۷ تير ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۱:۲۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان فارس، کارآفرینی یک مفهوم وسیع و دارای ابعاد مختلف است که با شرایط اقتصادی و معیشتی امروز، اهمیت خود را بیش از پیش نمایان کرده است.

کانون های فرهنگی هنری مساجد در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری با بهره مندی از ظرفیت‌ها و توانمندی ها و نقطه قوت ارتباط مستقیم با اقشار مختلف مردم سعی کرده اند تا در زمینه کارآفرینی و اشتغالزایی مردمی گام های موثری بردارند. 


بر این اساس، ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان فارس در راستای معرفی کارآفرینان کانون های مساجد استان، مصاحبه اختصاصی را با «جمیله سرائی مند»، مدیر کانون فرهنگی هنری «ریحانه النبی (س)» مستقر در مسجد امام حسین (ع) شهر نوجین شهرستان فراشبند انجام داده است که در ادامه مشروح این مصاحبه را می خوانید:

به عنوان نخستین سئوال برای مخاطبان ما که غالبا از اصحاب و اعضای کانون های مساجد هستند، از اهداف خود در عرصه کارآفرینی مسجدی بگویید

ما به دنبال تامیین نیاز مردم شهر بودیم، بنابراین با راه اندازی این گلخانه به مطالبه مردم پاسخ دادیم. هدف مان نیز صرفا راه اندازی گلخانه نبود چراکه شهر نوجین و روستاهای اطراف آن از این نظر غنی هستند، پس هدف ما این بود که بتوانیم در این شهر در زمینه اشتغالزایی با محوریت مسجد و بر اساس نیاز مردم گام برداریم.

 


 

چه گیاهانی را در این گلخانه پرورش می دهید؟

پرورش گل های آپارتمانی، نهال و انواع گل ها را در دستور کار قرار دادیم و تاکنون توانسته ایم در این زمینه پیشرفت خوبی داشته باشیم.


راه اندازی گلخانه برای چند نفر اشتغال‌زایی داشته است ؟
با توجه به اینکه گلخانه در آغاز مسیر راه است، سه نفر از این راه درآمد دارند که امیدواریم با اعطای تجهیزات و حمایت مسئولان بتوانیم گسترش دهیم.


آیا تاکنون در زمینه راه اندازی مشاغل حمایت هایی دریافت داشته اید؟ 

ببینید این گلخانه با همکاری و تعامل مشترک پایگاه مقاومت بسیج «الزهراء (س) حوزه مقاومت زهرای اطهر (س) ناحیه فراشبند راه اندازی شده است و در این مسیر بسیج سازندگی ناحیه فراشبند با اعطای وام حمایت کرده اند. البته در این مجال جا دارد که از «حسین عالیشوندی»، سرپرست بسیج سازندگی و «محمد منتصری» فرمانده ناحیه فراشبند نیز قدردانی کنم که در مراسم افتتاحیه حضور داشتند و حمایت خود را اعلام کردند.

با توجه به ظرفیت ها و شرایط اقتصادی شهر نوجین در زمینه کارآفرینی چه ایده ها و برنامه هایی را برای آینده برنامه ریزی کردید؟


هم اکنون در رشته های خیاطی و شیرینی پزی نیز مشاغل خانگی راه اندازی شده است و قرار است از طریق ثبت تعاونی فرش نیز کارگاه فرش و تابلو فرش راه اندازی شود که منتظر بودجه اداره کار هستیم.


همچنین صندوق قرض الحسنه امام حسین (ع) شهر نوجین نیز طبق نیازسنجی به اعضا وام بدون ضامن پرداخت می کند و می توان گفت که راه اندازی گلخانه و اشتغالزایی نیز به نوعی  از طریق اعضای صندوق انجام شده است.


سخن آخر...
از مسئولین انتظار می رود که از شخصی که اشتغالزایی می کند، با اعطای وام کم بهره برای توسعه کارآفرینی حمایت کنندتا بتوانیم زمینه اشتغال جوانان بیشتری را فراهم کنیم.

گفت و گو: مرضیه خداجو