برگزاری جلسه هم اندیشی و هم افزایی کانون های مساجد شهرستان پاسارگاد
برگزاري جلسه هم انديشي و هم افزايي کانون هاي مساجد شهرستان پاسارگاد
در راستای اجرای چهارمین رویداد ملی «فهما» صورت گرفت:

برگزاری جلسه هم اندیشی و هم افزایی کانون های مساجد شهرستان پاسارگاد

به ميزباني اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي پاسارگاد جلسه هم انديشي و هم افزايي با حضور رابطان و مديران کانون هاي فرهنگي هنري مساجد اين شهرستان برگزار شد.
شناسه خبر : 38758 تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۹:۱۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان فارس، جلسه هم اندیشی و هم افزایی کانون های فرهنگی هنری مساجد پاسارگاد با حضور «محمدآقا رشیدی»، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، رابطان و مدیران کانون های مساجد شهرستان در محل سالن جلسات مجموعه ورزشی شهید حاجی پور برگزار شد.

تعامل و همکاری کانون های مساجد با دیگر فعالان فرهنگی مساجد ضروری است
«محمدآقا رشیدی»
در این نشست ضمن بیان اهداف تشکیل جلسه گفت: این جلسه در راستای برگزاری چهارمین رویداد ملی «فهما» تشکیل شده است و مدیران کانون ها باید با مراجعه به سامانه «بچه های مسجد» ضمن انتخاب رواق، فعالیت های کانون را نیز ثبت کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پاسارگاد ضمن تاکید بر اخذ شناسه ملی توسط کانون ها، برنامه ریزی ایام اوقات فراغت و هم افزایی در خصوص برنامه ها، اجرای برنامه های دهه ولایت و امامت را از دیگر اهداف برگزاری این جلسه برشمرد.


وی با اشاره به فعالیت 17 کانون در شهرستان پاسارگاد، تعامل و همکاری کانون های مساجد با دیگر فعالان فرهنگی در مساجد از جمله پایگاه بسیج، هیئت، دهیاری و شورا را ضروری دانست و از اعزام مربی و استاد برای کلاس های آموزشی کانون ها در رشته های هنری از جمله سرود، تئاتر، نقاشی، خوشنویسی و همچنین قرآن و عترت خبر داد.

براساس این گزارش، «علی اکبر یارمحمودی» نیز در این جلسه ضمن بیان ظرفیت های موجود در کانون های مساجد، گفت: کانون‌های مساجد ایجاد شدند تا با رونق فعالیت‌های فرهنگی و هنری، مساجد را رونق دهند و موجب حضور هرچه بیش‌تر نوجوانان و جوانان در مساجد شوند.

رابط کانون های مساجد شهرستان پاسارگاد در رویداد «فهما» خاطرنشان کرد: کانون ‌ها یکی از نهاد های فعال در مساجد هستند که از چارت سازمانی خوبی در سطح ملی، استان ‌ها و شهرستان ‌ها برای فعالیت در مساجد برخوردارند.

مدیر کانون فرهنگی هنری «رهپویان شهدا» مسجد حضرت ابالفضل (ع) پاسارگاد در ادامه جلسه به ارائه توضیح های لازم در خصوص انتخاب رواق و ثبت فعالیت ها در سامانه «بچه های مسجد» پرداخت.

خاطرنشان می شود؛ در این جلسه مسائل و راهکار های ارتقای کانون های مساجد و حضور فعال کانون ها در رویداد ملی «فهما» مطرح شد.