کانون‌های مساجد منطقه 10 شیراز مهمان «ساعت همدلی» شدند
کانون‌هاي مساجد منطقه 10 شيراز مهمان «ساعت همدلي» شدند

کانون‌های مساجد منطقه 10 شیراز مهمان «ساعت همدلی» شدند

به ميزباني ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان فارس نشست کانون هاي فرهنگي هنري مساجد منطقه 10 شيراز با عنوان «ساعت همدلي» برگزار شد.
شناسه خبر : 39045 تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۹:۱۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان فارس، حجت الاسلام «حسین امیدی» در نشست کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه 10 شیراز با عنوان «ساعت همدلی»، طی سخنانی با اشاره به اینکه اینکه چهارمین رویداد ملی «فهما» در حال برگزاری است، افزود: سرانه کانون ها بر اساس ثبت فعالیت ها در سامانه «بچه های مسجد» تعیین می شود و لازم است که برنامه ها ضمن ثبت در رواق تخصصی، در سه شبستان و 12 رواق ثبت شود.


 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس با اشاره به اهداف برگزاری این نشست، افزود: این نشست با هدف آشنایی کانون های مساجد مناطق مختلف شیراز برگزار می شود تا فرصتی برای تبادل تجربه های فرهنگی و تربیتی مدیران و فعالان فرهنگی مساجد فراهم آید.


وی با اشاره به لزوم اخذ شناسه ملی برای بهره مندی طرح های کانون ها از حمایت ها، گفت: کانون هایی که مجوز الکترونیکی خود را دریافت کرده اند، با مراجعه به ستاد استان نسبت به اخذ شناسه ملی اقدام کنند.


حجت الاسلام امیدی تصریح کرد: کانون فرهنگی هنری و پایگاه مقاومت بسیج دو بال اجرای برنامه های مساجد هستند و باهم به فعالیت می پردازند و در این میان مهم، رونق مسجد و جذب نوجوانان و جوانان است.


مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس با اشاره به ارائه خدمات اوقات فراغت، گفت: تفاهم‌نامه هایی با نهاد های دولتی و غیردولتی بسه شده است و خدماتی نظیر استفاده از استخرها، باغ های شهرداری، سینما ها، اردوگاه ها، برنامه های آموزشی و ورزشی فراهم است.

براساس این گزارش، در نشست «ساعت همدلی»؛ مدیران و رابطان کانون های فرهنگی هنری «الغدیر» مسجد جامع الغدیر، «مصباح الهدایه» مسجد بقیه الله (عج)، مسجد جامع «خاتم الانبیاء (ص)»، «شهدای دوکوهک» مسجد حضرت ولی عصر (عج)، «شهدای قصر قمشه» مسجد المهدی (عج) شیراز به ارائه گزارشی از برنامه های اجرایی، بیان نقطه نظرات و پیشنهادات پرداختند.


خاطرنشان می شود؛ کانون فرهنگی هنری «مصباح الهدایه» مسجد بقیه الله (عج) شهرک گلستان شیراز در این نشست به عنوان رابط کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه 10 شیراز معرفی و با اهدای لوح تقدیر از زحمات ارزشمند مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد این منطقه تجلیل به عمل آمد.