هم‌افزایی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد و اداره کل ورزش و جوانان استان فارس در ارائه خدمات به بچه‌های مسجد
هم‌افزايي ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد و اداره کل ورزش و جوانان استان فارس در ارائه خدمات به بچه‌هاي مسجد

هم‌افزایی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد و اداره کل ورزش و جوانان استان فارس در ارائه خدمات به بچه‌های مسجد

نشست مدير ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد و مدير کل ورزش و جوانان استان فارس در راستاي هم‌افزايي به منظور ارائه خدمات به نوجوانان و جوانان مسجدي برگزار شد.
شناسه خبر : 39119 تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۳:۰۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان فارس: حجت الاسلام «حسین امیدی»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد فارس به همراه جمعی از کارشناسان این مجموعه طی نشستی مشترک با «حیدر صفرپور» مدیرکل، «محمدمهدی سرافراز شکوهی»، معاونت جوانان و «محمد کشتکار»، رئیس گروه مشارکت‌های اجتماعی ورزش و جوانان استان فارس در راستای هم افزایی ارائه خدمات به نوجوانان و جوانان دیدار و گفت وگو کردند.


 

رسیدگی به مخاطبان نوجوان و جوان وجه مشترک ستاد کانون های مساجد و اداره کل ورزش و جوانان است 


براساس این گزارش، حجت الاسلام «حسین امیدی» در نشست با «حیدر صفرپور»، مدیر کل ورزش و جوانان فارس ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های اجرایی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان با اشاره به فعالیت یک هزار و 353 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان فارس، گفت: این کانون ها فعالیت های مختلفی را در عرصه های قرآنی، فرهنگی، هنری و ورزشی در طول سال داشته و علاوه بر آن به طور خاص برای اوقات فراغت ویژه گروه های نستی مختلف برنامه ریزی های متنوعی دارند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس با تاکید بر این نکته که رسیدگی به مخاطبان نوجوان و جوان وجه مشترک ستاد کانون های مساجد و اداره کل ورزش و جوانان است، خاطرنشان کرد: در قالب تفاهم نامه های متعدد تعامل خوبی بین دو نهاد برقرار است که امیدواریم در مدیریت جدید نیز این تعامل با قوت بیشتری ادامه داشته باشد. 


وی با اشاره به اینکه بیش از یکصد هزار نوجوان و جوان مسجدی عضویت خود را در سامانه «بچه‌های مسجد» به ثبت رسانده اند، افزود: کانون های مساجد در قالب رویداد ملی «فهما» برنامه های خود را در این سامانه ثبت می کنند و زمینه های مختلف فعالیت خود را معرفی می کنند.


حجت الاسلام امیدی ابراز امیدواری کرد: از طریق تفاهم نامه جدید بتوان با بهره گیری از امکانات در اختیار به کانون های مساجد به ویژه در نقاط محروم و کم برخوردار خدماتی ارائه شود.


مدیر ستاد کانون های مساجد فارس ضمن ارائه پیشنهاد بازدید مدیر کل ورزش و جوانان استان از کانون های مساجد، گفت: ظرفیت های عظیم فرهنگی و ورزشی در کانون های مساجد موجود است که با حضور مسئولان در قالب برنامه «هم پای محراب» در مساجد بتوانیم پویایی مسجد را در نظر مردم نمایان کنیم.


 

از ظرفیت ورزش برای حضور پویاتر جوانان در مساجد استفاده شود


این گزارش می افزاید: «حیدر صفرپور»  نیز در این نشست ضمن تاکید بر اینکه امروز در بحث اوقات فراغت جذابیت ورزش نزد جوانان بیشتر از بقیه امور است، گفت: می توان از این ظرفیت استفاده کرد تا زمینه حضور پویا تر جوانان در مساجد رقم بخورد.


مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس خاطرنشان کرد: رابطه متقابل نهاد های مختلف باعث ترویج فرهنگ و ورزش شده و رفت و آمد را به زیر مجموعه ها بیشتر خواهد کرد.


وی با اعلام آمادگی برای بازدید از کانون های مساجد فعال، تاکید کرد: در نقاطی که فضا های ورزشی کمتری وجود دارد از مساجد و حسینیه ها با رعایت نکات مربوط به حرمت این مکان های مقدس برای اجرای فعالیت های ورزشی استفاده کرد.


صفرپور ابراز امیدواری کرد: در قالب تفاهم نامه اجرایی می توان فعالیت های موثری انجام داد و این تفاهم نامه مهم است که اجرایی شود و بند های آن روی زمین نماند.


 

استقبال از پیشنهاد بازدید از کانون های مساجد به ویژه در نقاط محروم


همچنین، «محمدمهدی سرافراز شکوهی» نیز در این نشست مشترک با تاکید بر اینکه مسجد بخشی از هویت ماست، گفت: هر جا نام مسجد بیاید با خود طهارت و پاکی را همراه می کند و هر قدمی، قلمی و توانمندی را که در این راه به کار بسته باشیم را نیز سرشار از پاکی می کند. 


معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان فارس خاطرنشان کرد: حجم سنگینی از کار های انجام نشده وجود دارد که باید با حداقل موجود بیشترین بهره وری را انجام داد.


وی ضمن استقبال از پیشنهاد بازدید از کانون های مساجد، گفت: به صورت ماهانه سه کانون در شیراز بازدید خواهند شد و اولویت با کانون های مناطق محروم باشد که پویا و فعال به فعالیت می پردازند.


شکوهی با تاکید بر اینکه درصورت تحقق بودجه اوقات فراغت به برنامه های کانون های مساجد نیز مساعدت هایی انجام خواهیم داد که امسال هنوز ابلاغ نشده است، افزود: مبالغ چشمگیر نیست اما می تواند کمک کننده باشد.