حضور مدیران کانون های مساجد شیراز در همایش «اصحاب مسجد»
حضور مديران کانون هاي مساجد شيراز در همايش «اصحاب مسجد»
همزمان با 30 مرداد؛ روز جهانی مسجد صورت گرفت:

حضور مدیران کانون های مساجد شیراز در همایش «اصحاب مسجد»

مدير ستاد هماهنگي کانون هاي مساجد استان فارس، ائمه جماعات و مديران کانون هاي فرهنگي هنري مساجد شيراز همزمان با 30 مرداد؛ روز جهاني مسجد در همايش «اصحاب مسجد» حضور يافتند.
شناسه خبر : 40176 تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۲:۵۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان فارس، همزمان با 30 مرداد؛ روز جهانی مسجد همایش «اصحاب مسجد» با حضور ائمه جماعات، مدیران کانون های فرهنگی، پایگاه های مقاومت بسیج و هیئت امنای مساجد در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) برگزار شد که با حضور حجت الاسلام «حسین امیدی»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان فارس همراه بود.


براساس این گزارش، آیت الله «لطف الله دژکام»، نماینده ولی فقیه در فارس در این همایش گفت: نقش اصلی مسجد این است که یاد خدا در آن انجام شود و این جنگ و نبرد مقدس را دستور می فرماید تا نام خدا بماند، افزود: مسجد و ذکر خدا از ایجاد فساد زمین جلوگیری می کند و این نقش مساجد است.


امام جمعه شیراز اضافه کرد: رژیم صهیونیستی به مسجد «الاقصی» حمله و جسارت کردند و فلسطینی ها از خانه خودشان بیرون رانده شدند و باید حواسمان باشد که دین داری و ذکر و یاد خدا که وظیفه ماست با دفاع از کیان اسلام و نبرد از عزت اسلامی مسلمین پیوند خورده است.


وی افزود: همه جنایات این رژیم غاصب و به خصوص جسارت به مسجد «الاقصی» را محکوم می کنیم و بار دیگر به همه جهانیان می گوییم ما هرگز این جنایت را فراموش نمی کنیم.


این گزارش می افزاید: حجت الاسلام «حسین ملک مکان»، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد فارس نیز در این همایش با اشاره به اینکه ارکان مسجد در کنار هم باشند و دست به دست هم دهند به مردم ارائه خدمت کنند و از اختلاف پرهیز کنند، گفت: باید کاری کنیم که خدا از ما راضی باشد و منیت در شهر شیراز با کار برای خدا همخوانی ندارد.


وی افزود: هر مسجدی باید تقویم ملی و مذهبی تهیه کند و شورای فرهنگی مسجد برای ایام مختلف برنامه تدوین کند تا مساجد روزمره نشوند.


همچنین، «مهدی طاهری»، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در همایش «اصحاب مسجد» گفت: اگر حیاتی برای یک بدن قائل هستیم به اعتقاد من حیات جمهوری اسلامی به حیات مساجد به عنوان قلبش بستگی دارد.


وی با اشاره به اینکه هر که مسیر شهادت را پیموده از مبدا مسجد بوده است و مساجد مرکز و کانون شهید پروری هستند، اضافه کرد: مسجد یک شجره طیبه است و اگر تمام توجه به حیات این شجره باشد، باورتر خواهد شد.


در ادامه این همایش، «مصطفی مشفقیان»، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز نیز در این همایش گفت: بسیاری از مساجد شهر شیراز به مرکز تحولات محل تبدیل شدند و سعی می کنم همه مساجد به این محور بودن، تبدیل شوند.


وی با تاکید بر اینکه نیازهای مساجد به لحاظ فرهنگی و اجتماعی، زیرساختی و عمرانی مورد بررسی قرار می گیرد، افزود: بیش از یک صد و 50 مسجد در این طرح ثبت نام کردند و یکصد و 36 مسجد انتخاب شدند و این طرح از امروز وارد فاز عملیاتی خواهد شد.